Pritisnite "PLAY" za reprodukciju zvuka.

Kalcij važan za kvalitet života

Autor: Avaz.ba
12.01.2018 12:32
A
A
A

Kalcij predstavlja jedan od važnijih minerala za rast i razvoj svakog djeteta. Njegov nedostatak utječe na kvalitet života. Otkrivamo vam prve znake nedostatka kalcija.

Grčevi

Grčevi ispod pazuha, u bedrima i rukama dok se kreće su prvi znak da vaše dijete ima manjak kalcija. Ukoliko unosi dovoljnu količinu tečnosti, ima normalan nivo hemoglobina u krvi, a i dalje osjeća bolove u mišićima to može biti osnovni pokazatelj da nema dovoljan unos ovog minerala.

Krte kosti

Kako bi naše kosti tokom odrastanja dostigle potrebnu čvrstinu neophodan im je kalcij i zbog toga manjak ovog minerala u tijelu dovodi do češćih lomova, čak i pri manjim povredama. Nedostatak kalcija kod djece uz nedostatak vitamina D može dovesti do ozbiljnijih stanja poput rahitisa.

Slabi nokti

Jedan od pokazatelja manjka kalcija su svakako i lomljivi nokti. Ukoliko primijetite da vašem djetetu pucaju nokti čak i pri svakodnevnim radnjama obezbijedite mu unos namirnica bogatih ovim mineralom.


Slab imunitet

Manjak kalcija predstavlja dobru podlogu za razvoj disajnih i crijevnih infekcija. Takođe, smanjuje mogućnost našeg tijela da se bori protiv bolesti.

Nesanica

Nesanica kod djece može biti uzrokovana iz više razloga, a jedan od njih je i nedostatak kalcija. Osim nesanice, nedostatak kalcija izaziva i napade straha i mentalne smetnje koje povećavaju stres i umor.

IZVORI KALCIJA


Mliječni proizvodi

Najbolji izvor kalcija su sir, mlijeko i jogurt. Pobrinite se da vaše dijete ima bar jedan mliječni obrok dnevno.

Sitna plava riba

Sardine su bogate omega3 masnim kiselinama koje su važne za pravilan razvoj mozga, a bogate su i kalcijem i vitaminom D.


Zeleno povrće

Kelj i brokula su povrće koje morate uvrstiti u ishranu vašeg djeteta jer obiluje kalcijumom i pomaže u jačanju imuniteta.

Sjemenke

Kalcij je dosta zastupljen i u susamovim sjemenkama i pomaže u očuvanju čvrstoće koštane mase.


Sok od narandže

Narandže ili svježe cijeđeni sok od narandže bogat je vitaminom C, ali i kalcijem.

Više o:

Kalciijum