LJEPOTA I NJEGA

Ima li šminka rok trajanja

"Zdravlje u kući"

18.4.2018

Ako ste se nekada pitali šta znače rokovi trajanja na kozmetičkim proizvodima, evo na šta treba paziti. Šminka se, doduše, neće pokvariti kao mlijeko, pa se od nanošenja starog pudera nećete razboljeti, ali može doći do iritacije kože, pojave akni ili crvenila.

Za razliku od proizvođača hrane, kompanije koje proizvode kozmetiku po zakonu na svoje proizvode ne moraju stavljati rok trajanja, odnosno onaj datum poslije koga taj proizvod više ne bi trebalo trošiti.

Na nekim proizvodima možete naći tačan datum, a na drugima možete naći simbol otvorene ambalaže na kojoj piše 24 ili 12 mjeseci. To znači da se preporučuje da taj proizvod nakon otvaranja potrošite u tom roku. A šta ako na ambalaži nema datuma? O tome u tekstu koji slijedi.

- Maskara ne bi trebala stajati otvorena duže od dva do tri mjeseca. Čim primijetite da se prave grudice ili da čudno miriše – bacite je.

- Tečni puder može stajati otvoren od šest do 12 mjeseci, a prvi znak da više nije upotrebljiv je kada se počnu odvajati slojevi ili kad nijansa potamni ili posvijetli. Da bi puder duže trajao nemojte ga držati izloženog sunčevoj svjetlosti jer UV zrake uništavaju konzervanse.

- Karmini i sjajila - Karmine bi trebalo mijenjati svake dvije godine, a sjajila nakon godinu dana. Ako primjetite da su vam karmini previše suhi, a sjajila previše ljepljiva vrijeme je da se pozdravite s njima.

- Lakovi za nokte mogu trajati jednu do dvije godine, ali ako se lak previše zgusne i ranije, ako se teško nanosi i pojave se grudvice onda bi ga trebalo baciti.

- Rumenila i sjenke ne bi trebalo koristiti duže od dvije godine, a isti je slučaj i sa transparentnim puderom i bronzerima.

- I parfemi imaju rok trajanja, on iznosi obično između osam i deset godina. Čuvajte parfeme na hladnom i mračnom mjestu da bi što duže trajali.

- Losion za tijelo možete koristiti najduže dvije godine.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.