PROBLEMI

Nema vozača, putnika sve manje, autoprijevoznici ukidaju linije

Najmanje putnika na sjeveru zemlje i u zapadnoj Hercegovini

F. MUSTAFIĆ

13.2.2019

Prijevoznici putnika u našoj zemlji posljednjih mjeseci muku muče s održavanjem linija. Zbog manjka vozača, visokih cijena goriva, ali i sve manjeg broja putnika, mnogi prijevoznici prinuđeni su gasiti linije.

Prazni autobusi

Najviše problema imaju manje firme koje prevoze putnike u prigradskom saobraćaju. Posebno je situacija teška na sjeveru zemlje te u zapadnoj Hercegovini, gdje sela ostaju pusta.

Direktor dobojskog preduzeća „Trebava ekspres“ Vlado Jaćimović potvrdio nam je da je prošle godine ostao bez desetak vozača, koji su otišli raditi u Sloveniju i Njemačku.

- Posla je sve manje. Već sada smo ukinuli pola linija. Sve je manje i vozača i putnika. Odlazi narod, autobusi su nam prazni - kaže Jaćimović.

Rješenje vidi u pomoći države. Smatra da bi domaći prijevoznici hitno trebali dobiti poticaj, kako bi radnici imali više plaće, a poslodavci mogućnost da ih zadrže.

- Sada pokušavamo preživjeti. Ako ne budemo dobili podršku, bojim se da ću morati ugasiti preduzeće - dodaje Jaćimović.

Skupo gorivo

S istim problemima suočeni su i prijevoznici koji rade u međugradskim linijama. Direktor preduzeća „Transturist“ Tuzla Nedžad Siočić kazao je za „Avaz“ da se porast cijene goriva odrazio i na poslovanje.

- Ne možemo planirati kupovinu novih vozila. Nekad su se otimali za posao kod nas. Ljudi odlaze u inostranstvo zbog viših primanja i stalnog posla - kaže Siočić.

Škola za vozače

- S manjkom putnika i nedostatkom kadra te ukidanjem linija u posljednje dvije godine posebno su suočene manje kompanije. Veće firme nekako se uspijevaju izboriti. Da ne bismo izgubili vozače, formirali smo vlastitu školu, gdje ljude stalno educiramo i pripremamo za posao – rekao nam je generalni direktor „Centrotrans-Eurolinesa“ Safudin Čengić.




Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.