PREPORUKE Zdrava hrana

Evo kada treba izbjegavati paradajz, kelj, blitvu

Kod nekih zdravstvenih stanja pojedine, inače zdrave i dobrodošle namirnice, mogu pogoršati stanje i štetiti zdravlju

Zdravlje u kući
18.10.2019 19:09

Ako vas muči žgaravica, provjerite šteti li vam paradajz

Foto: Ilustracija

Poznato je da je prehrana koja obiluje povrćem izuzetno zdrava, smanjuje rizik za razvoj raka i štiti zdravlje srca. No, jeste li znali da prekomjerno konzumiranje određenih vrsta povrća, koliko god bilo zdravo, kod nekih zdravstvenih problema može biti opasno? 

U kojim biste slučajevima trebali smanjiti ili izbjegavati konzumaciju paradajza, špinata, špargli...

Ako vas muči žgaravica, provjerite šteti li vam paradajz. Naime, zasad još neidentificirana tvar u paradajzu i proizvodima na bazi paradajza može izazvati žgaravicu ili potaknuti gastroezofagealni refluks.

Stoga bi osobe koje inače pate od tog problema trebale na dvije ili tri sedmice izbaciti paradajz iz prehrane kako bi provjerile hoće li im se stanje poboljšati

Uzimate li lijekove za razrjeđivanje krvi, poput Varfarina, vrlo je važno održavati konstantan nivo vitamina K u krvi. Naime, naglo povećanje nivoa tog vitamina u krvi može smanjiti učinak lijeka.

To znači da je važno biti pažljiv kad je riječ o unosu povrća u organizam, jer je povrće naš glavni izvor tog vitamina.

Nastojte svaki dan konzumirati otprilike jednaku količinu povrća (a ne da je naglo smanjujete ili povećavate), a ako ste ljubitelj onog koje je naročito bogato vitaminom K, poput kelja, blitve, špinata, kovrčave zelene salate (smeđa gorušica) i repe, držite se mjere od pola šolje dnevno i nastojte je pojesti uvijek u isto vrijeme.

Jedan od petero ljudi koji pate od kalcij-oksalatnih bubrežnih kamenaca (što je najčešća vrsta bubrežnih kamenaca) ima visok nivo oksalata u mokraći. Stoga, ako imate ili ste imali bubrežne kamence, smanjite unos namirnica koje obiluju oksalatima kao što su rabarbara, špinat i cvekla.

Konzumacija povrća kao što su artičoke može izazvati alergijsku reakciju kod ljudi koji su osjetljivi na alergene ambrozije. S druge strane, osobe koje su osjetljive na lateks mogu imati alergijsku reakciju na avokado.

Mnoge osobe koje su osjetljive na aspirin mogu imati alergijsku reakciju na rotkvicu koja sadrži salicilate - tvari slične aktivnoj tvari prisutnoj u aspirinu.

Bolujete li od gihta, pripazite na unos špargli. Naime, one sadrže purine - tvari koje potiču prekomjerno lučenje mokraćne kiseline, a ona izaziva vrlo bolne napadaje gihta.

Budite oprezni s konzumacijom jela od patlidžana. Naime, spužvasta tekstura tog povrća upija masnoću. Tako, primjerice, prženi patlidžan upije čak četiri puta više masnoće nego prženi krompir.

Želite li zadržati unos kalorija pod kontrolom, namirnice pecite u pećnici, kuhajte u vodi ili na pari ili pecite na žaru. Ako pirjate patlidžan, upotrijebite neprijanjajuću tavu tako da možete staviti samo kap ulja.

Repa sadrži dvije goitrogene tvari, progoitrin i glukonasturtin, koje mogu utjecati na sposobnost štitnjače da luči hormone.

Te tvari ne predstavljaju nikakav rizik za zdrave ljude koji konzumiraju umjerene količine repe, no osobe s hipotireozom trebale bi pripaziti na unos tog povrća te ga pripremati kuhanjem jer se pokazalo da kuhanje deaktivira goitrogene tvari.

Komentari

NA VRH