SAVJETI Pomozite sebi

Pobijedite zimsku depresiju

Fizička aktivnost je dobar borac protiv zimske depresije

Zdravlje u kući
27.01.2020 12:32

Savjetuje se da sebi pomognete tako što ćete provoditi više vremena vani

Foto: Ilustracija

Kod nekih osoba tmurni dani mogu izazvati psihičke tegobe. Ako i vi imate nagle promjene raspoloženja, nemate energije, imate pojačan apetit, to ukazuje na tzv. zimsku depresiju. Zimska depresija nastaje kao posljedica nepravilnog lučenja hormona serotonina i melatonina, što se javlja zbog nedovoljne izloženosti prirodnoj svjetlosti, a to uzrokuje loše raspoloženje, pospanost i pad koncentracije.

Većina ljudi sklona je da sve promjene do kojih dolazi u njihovom organizmu opravdava vanjskim faktorima, prije svega klimatskim. Ovdje se više govori o osobama ženskog spola. Zbog statusa hormona i ciklične prirode promjena, ženski organizam podložniji je utjecajima vremenskih promjena, a pritom žene imaju veću vjerovatnoću da pate od zimske depresije.

Savjetuje se da sebi pomognete tako što ćete provoditi više vremena vani, na otvorenom. Prirodna svjetlost ima poticajno djelovanje na sintezu adrenalina i melatonina, hormona koji doprinose dobrom raspoloženju. Vrlo je važna i fizička aktivnost, kao borca protiv zimske depresije.

Pomoći ćete sebi tako što ćete, kada patite od zimske depresije, jesti ugljikohidrate. Tu spadaju: žitarice, krompir, riža, a istovremeno smanjite unos proteina u organizam. Vitamin C jako je dobar u borbi ako imate zimsku depresiju.

Noć je vrijeme za regeneraciju. Svakodnevne naporne ili manje naporne aktivnosti zahtijevaju mnogo energije, za šta je potreban dobar i zdrav san, posebno kada je prisutna zimska depresija, ali nije dobro previše spavati.

Držite u vazi cvijeće žute ili narandžaste boje, a jastuci i zavjese neka vam budu u svijetlim plavim nijansama, jer one imaju odličan efekt na raspoloženje. Ujedno povećavaju optimizam i potiču na fizičku i psihičku aktivnost.

Komentari

NA VRH