ORDINACIJA Vi pitate – ljekar odgovara

Kako se riješiti bijelih kvržica na licu

Piše: Prof. dr. Naima Mutevelić-Arslanagić
24.07.2019 20:52

vitiligo je i danas neizlječiva autoimuna bolest

Foto: Ilustracija

Na licu mi se prije deset mjeseci pojavila sitna bijela kvržica, ali je nisam mogla istisnuti. Do sada su se te bijele tačke raširile preko cijelih obraza. Teško ih istisnem, izlazi tvrdi gnoj, ali i oštetim kožu, pa me strah dalje ih dirati. Šta može biti u pitanju, je li uzrok upala lojnih žlijezda? Kako da ih se riješim? 

Prema opisu koji ste dali, najvjerovatnije se radi o uvećanoj lojnoj žlijezdi, mada to ne mogu stopostotno tvrditi bez pregleda. Nemojte nasilno istiskivati bilo kakvu promjenu na koži, a naročito ne na licu, jer će nastati sekundarna bakterijska infekcija i dodatno sve zakomplicirati. Osim toga, ostat će i ožiljak.

Može li se vitiligo ublažiti

Od desete godine po rukama i nogama imam bijele pjegice, kao nedostatak pigmenta. Išla sam ljekarima, svašta kupovala da ih se riješim, a na kraju mi je rečeno da je u pitanju neizlječiva kožna bolest. Šta bih još mogla uraditi, šta mi savjetujete?

Nažalost, vitiligo je i danas neizlječiva autoimuna bolest. S obzirom na dužinu trajanja, male su mogućnosti da se može postići terapijski efekt lijekovima kojima se danas pokušava ublažiti depigmentacija. Čuvajte se izlaganja suncu, jer takva koža brzo izgori, s obzirom na to da nema odbrambeni pigment.

  • Prof. dr. Naima Mutevelić-Arslanagić
    Prof. dr. Naima Mutevelić-Arslanagić Foto: (Arhiv)

Seboreja vlasišta

Imam 21 godinu i prije dva mjeseca kosa mi se počela jako mastiti, moram je prati svaki dan. Ubrzo me počelo svrbjeti i tjeme, a kada se počešem, koža se ljušti. Pokušala sam ublažiti problem uljima (bademovo, maslinovo...), ali to mi nije pomoglo. Malo me tjeme i peckalo kada bih stavila ulje. Šta mi savjetujete?

Vi imate seboreju vlasišta koja nastaje kao posljedica pretjeranog rada lojnih žlijezda. Bez obzira na to što navodite da se svrbež smanji nakon primjene ulja, nemojte ih stavljati, jer je koža već dosta masna i upaljena. Potražite lijek kod dermatologa.

Komentari

NA VRH