ISTRAŽIVANJA

Zašto kašljete nakon preležanog koronavirusa

Obično refleksna akcija na uklanjanje prašine, flegma i drugih iritansa iz pluća i dušnika

Z. K.

Kašalj može trajati sedmicama i mjesecima nakon infekcije

Foto: Ilustracija


Sve veći broj ljudi mjesecima nakon oporavka od koronavirusa osjeća simptome. Oni obično uključuju kašalj, umor i dispneju (subjektivni osjećaj nedostatka zraka praćenog osjećajem otežanog disanja).

Disanje na usta

Istraživanja pokazuju da kašalj može trajati sedmicama i mjesecima nakon infekcije SARS-CoV-2 kod nekih pacijenata s različitom težinom akutnih simptoma. Kašalj je obično refleksna akcija na uklanjanje prašine, flegma i drugih iritansa iz pluća i dušnika.

Vremenom se kašalj može razviti u ciklus, gdje prekomjerni kašalj izaziva iritaciju i upalu, što ga pogoršava. Suh kašalj obilno nema očigledan uzrok i, uz određene savjete, može se spriječiti ili skroz nestati.

  • Kašalj možete kontrolirati vježbanjem obrasca disanja

    Kašalj možete kontrolirati vježbanjem obrasca disanja

    Foto: Ilustracija


Problematičan kašalj, također, može vas natjerati da dišete na usta, što znači da puno suhog zraka ulazi u pluća, utječući na osjetljive membrane dišnih puteva i izazivajući dalji kašalj.

Slobodno disanje

Svi proizvode sputum kao dio normalnih odbrambenih mehanizama tijela. Tako se pluća i dišni putevi održavaju čistima. Važno je da i dalje izbacujete sekrete iz pluća nakon preležane korone. Ovo će smanjiti mogućnost ponovljenih infekcija grudnog koša te će omogućiti slobodnije disanje tokom vježbanja i svakodnevnih aktivnosti i pomoći u smanjenju nekontroliranog kašlja.

Ne forsirajte se

Stručnjaci savjetuju kako je važno da se ne forsirate i pobrinite se da sebi date dovoljno vremena za odmor tokom i poslije infekcije. Kašalj možete kontrolirati vježbanjem obrasca disanja i to dijafragmatično - trbušno disanje, to je osjećaj kako se trbuh podiže i spušta dok udišete i izdišete.

Stručnjaci su naveli i tehnike disanja, a to su: zatvorite usta i progutajte, nježno udišite i izdišite kroz nos dok nagon za kašljanjem ne nestane, redovno pijte tečnost te sjedite uspravno i udobno. Ukoliko se kašalj, ipak, ne zaustavlja, možete potražiti i savjet svog ljekara.

NA VRH

Komentari

Podijeli članak na