VAŽNO Zdrav životni stil

Važnost aktivnosti u prevenciji dijabetesa

Šećerna bolest tipa 2 dobila je pandemijski karakter u svijetu

Piše: Avaz.ba

Promjene životnog stila dovode do smanjenja tjelesne težine

Foto: Ilustracija


Gojaznost i prekomjerna tjelesna težina, kao i ishrana bogata masnoćama i siromašna vlaknima, prepoznati su kao značajni faktori rizika za razvoj dijabetesa, ali su ujedno i faktori na koje je moguće utjecati.  

Studije pokazuju da promjene životnog stila koje uključuju redovnu fizičku aktivnost, kao i promjene navika u ishrani, dovode do smanjenja tjelesne težine i mogu pomoći smanjenju rizika od razvoja dijabetesa tipa 2. Iz tog razloga je promocija redovne fizičke aktivnosti i poticanje ljudi da budu aktivni, uz promjene u načinu ishrane, važan korak u cilju primarne prevencije.

Šećerna bolest u brojkama

Dijabetes tipa 2 ili šećerna bolest je rastuća prijetnja svjetskom stanovništvu, a prognoze su da će do 2025. godine broj ljudi oboljelih od te bolesti biti 20 posto u Evropi, 50 posto u Sjevernoj Americi i čak 85 posto u Južnoj i Srednjoj Americi. Drugim riječima, zemlje u razvoju očekuje porast pojave dijabetesa tipa 2 za nevjerovatnih 170 posto, a razvijene za 42 posto. 

  • Potrebno je redovno baviti se fizičkom aktivnošću

    Potrebno je redovno baviti se fizičkom aktivnošću

    Foto: Ilustracija


Sve su to razlozi iz kojih je veoma važno prepoznati faktore rizika i, ukoliko je moguće, na vrijeme utjecati na njih. Među najčešćima se spominju prekomjerna težina i gojaznost (kod čak 75 posto slučajeva), nedostatak fizičke aktivnosti i ishrana bogata masnoćama i siromašna vlaknima, ali i rast životnog doba i porodična anamneza.

Rizični faktori

Analizom rizičnih faktora dolazi se do zaključka da su mnogi od njih promjenljivi, a postoje i uvjerljivi dokazi o manjem riziku od pojave dijabetesa tipa 2 kod odraslih osoba koje se redovno bave fizičkom aktivnošću i održavaju normalan indeks tjelesne mase. 

Klinička ispitivanja pokazala su da se dosljednom promjenom načina života, u šta je uključeno smanjenje tjelesne težine i povećanje fizičke aktivnosti, efikasno smanjuje rizik od razvoja dijabetesa, a efekt poslije traje godinama. To znači da gojazne osobe koje nastoje da smanje tjelesnu težinu i osobe koje mijenjaju sedentarni način života i navike u ishrani također pozitivno utječu na smanjenje rizičnih faktora, pa čak i učinaka dijabetesa tipa 2.

NA VRH

Komentari