KORISNO Svakodnevica / Rješenja

Umor - može li ga pobijediti šoljica kafe?

Kod ljudi koji rade u smjenama, nerijetko se javlja osjećaj umora i pospanosti

Zdravlje u kući
29.02.2020 07:47

Mnogo kafe nije zdravo

Foto: Ilustracija

Kad vas umor uhvat usred radnog vremena, jedini lijek je – pola sata sna, što, naravno, nije moguće. Kako pomoći sam sebi ?

Kod ljudi koji rade u smjenama, nerijetko se javlja osjećaj umora i pospanosti.

Kod najčešćeg radnog vremena u svijetu, onog od 9 ujutro do pet popodne, oko 14:30 nastupa umor. Stoga su mnoge države uvele potrebu za dnevnim odmorom, a u Kini je on garantovan ustavom.

Ako nemate sreću da vas štiti ustav na radnom mjestu, posegnete za šoljicom kafe i nastavljate s poslom. Međutim, idealan način za pobijediti ovakvu vrstu umora, je 30 minuta sna. No, naravno da malo ko može sebi priuštiti spavanje usred radnog vremena. Stoga stručnjaci donose nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da izbacite "fjaku" iz radnog vremena. 

Pravilno spavanje

Godine 2013. u jednoj američkoj studiji došlo se do rezultata da manje od 40 procenata Amerikanaca spava manje od sedam sati. Potrebno je regulirati spavanje na način da u otprilike isto vrijeme idete u krevet i budite se.  Ako odspavate minimalno sedam sati, manja je mogućnost da vas usred jutarnje smjene uhvati potreba za drijemanjem, objašnjava portal Insider. 

Ništa neće pomoći cirkulaciji krvi poput kardio vježbe. Ako veći dio smjene na poslu provodite sjedeći, to će imati vrlo loš utjecaj na vaše tijelo. Pokušajte u radno vrijeme unijeti nekoliko minuta hodanja. Bilo da idete do toaleta ili do uređaja za fokopiranje, najvažnije da svakih pola sata na poslu malo prošetate. 

  • Korisno je grickati zdrave namirnice
    Korisno je grickati zdrave namirnice Foto: Ilustracija

Kad vas umora hvata nakon užine ili ručka, to može biti rezultat reaktivne hipoglikemije. Nakon obroka se smanjuje nivo šećera u krvi što vas dovodi do osjećaja umora, slabosti pa čak i vrtoglavice. Da biste ovo izbjegli, konzumirajte ručak od balansiranih namirnica i visoko proteinskih međuobroka. Grickajte lješnjake, orahe ili uvrstite u ručak tvrdo kuhana jaja, prenosi Insider. 

Voda se ne pije samo nakon treninga ili kad vam je užasno vruće. Vodu je potrebno piti tokom čitavog dana, čak i kada ne osjećate žeđ. Umjesto da popijete već drugu ili treću kahu u danu, posegnite za čašom vode.  

Istraživanja dokazuju da čak i mala dehidracija smanjuje osobne mogućnosti i produktivnost.

Tagovi

Umor Kafa Covjek

Komentari

NA VRH