NA RADNOM MJESTU Kako pomoći sam sebi

Može li šoljica kafe pobijediti umor

Kad vas umor uhvat usred radnog vremena, jedini lijek je – pola sata sna, što, naravno, nije moguće

Zdravlje u kući
07.01.2020 13:47

Kad vas umora hvata nakon užine ili ručka, to može biti rezultat reaktivne hipoglikemije

Foto: Ilustracija

Kad vas umor uhvat usred radnog vremena, jedini lijek je – pola sata sna, što, naravno, nije moguće. Kako pomoći sam sebi? Kod ljudi koji rade u smjenama, nerijetko se javlja osjećaj umora i pospanosti. 

Kod najčešćeg radnog vremena u svijetu, onog od 9 ujutro do pet popodne, oko 14:30 nastupa umor. Stoga su mnoge države uvele potrebu za dnevnim odmorom, a u Kini je on zajamčen ustavom.

Manjak sna

Ako nemate sreću da vas štiti ustav na radnom mjestu, posegnete za šoljicom kafe i nastavljate s poslom. Međutim, idealan način za pobijediti ovakvu vrstu umora, je 30 minuta sna. 

No, naravno da malo ko može sebi priuštiti spavanje usred radnog vremena. Stoga stručnjaci donose nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da izbacite "fjaku" iz radnog vremena.

U jednoj američkoj studiji provedenoj 2013. godine došlo se do rezultata da manje od 40 procenata Amerikanaca spava manje od sedam sati. Potrebno je regulirati spavanje na način da u otprilike isto vrijeme idete u krevet i budite se.

Ako odspavate minimalno sedam sati, manja je mogućnost da vas usred jutarnje smjene uhvati potreba za drijemanjem, objašnjava portal Insider.

Ništa neće pomoći cirkulaciji krvi poput kardio vježbe. Ako veći dio smjene na poslu provodite sjedeći, to će imati vrlo loš utjecaj na vaše tijelo. Pokušajte u radno vrijeme unijeti nekoliko minuta hodanja.

Bilo da idete do toaleta ili do uređaja za fokopiranje, najvažnije da svakih pola sata na poslu malo prošetate.

Kad vas umora hvata nakon užine ili ručka, to može biti rezultat reaktivne hipoglikemije. Nakon obroka se smanjuje nivo šećera u krvi što vas dovodi do osjećaja umora, slabosti pa čak i vrtoglavice.

Balansiranje namirnica

Da biste ovo izbjegli, konzumirajte ručak od balansiranih namirnica i visoko proteinskih međuobroka. Grickajte lješnjake, orahe ili uvrstite u ručak tvrdo kuhana jaja, prenosi Insider. 

Voda se ne pije samo nakon treninga ili kad vam je užasno vruće. Vodu je potrebno piti tokom čitavog dana, čak i kada ne osjećate žeđ. Umjesto da popijete već drugu ili treću kahu u danu, posegnite za čašom vode.

Istraživanja dokazuju da čak i mala dehidracija smanjuje osobne mogućnosti i produktivnost.

Tagovi

Umor Kafa

Komentari

NA VRH