SAVJETI

Saznajte gdje je potrebno staviti parfem da bi njegova svježina trajala što duže

Lako možete ustanoviti što vam zapravo odgovara

Parfem se sastoji od gornjih, srednjih i baznih mirisnih nota. Ilustracija

J. A. / Avaz.ba

25.10.2019

Kada dođete u parfimeriju, preplavljeni ste mirisima i često ne znate koji da izaberete. Mnogim se ženama dogodi da kupe parfem zato što im najprije bajno miriše, a kad ga nekoliko puta prošetaju cijeli dan, više ga ne mogu smisliti i pitaju se zašto su odabrale baš tu bočicu i dale za nju toliko novca.

Odabir parfema svojevrsna je lutrija jer se sklonost nekom mirisu mijenja zavisno o tjelesnoj biohemiji, raspoloženju, okolini, godišnjem dobu... Ipak, relativno lako možete ustanoviti što vam zapravo odgovara.

Prije svega, čuvajte se brze i nepromišljene kupovine mirisa. Ne dajte mu da vas odmah osvoji. Nakon testera obavezno iskušajte parfem i na koži, pustite da odstoji najmanje jedan sat da bi se otkrile sve njegove finese.

Naime, parfem se sastoji od gornjih, srednjih i baznih mirisnih nota. Gornje, početne note su one koje vas odmah navuku jer prve zamirišu. Srednje note jači su igrači jer čine srce parfema, a već naziv baznih nota govori da su one svojevrstan temelj i poveznica mirisa.

Treba im dati vremena da sve dođu do izražaja, osjetiti kako miriše njihov ukupan zbir. Najbolje je nanijeti parfem na najtoplije dijelove tijela - takozvane pulsirajuće tačke: vrat, područje oko ključne kosti, unutrašnje dijelove (pregibe) lakta i koljena. Tako će se miris postupno otpuštati i duže trajati. Nanošenje parfema iza ušiju ne preporučuje se jer su tamo žlijezde koje mogu promijeniti miris.

Na papirnatim ili keramičkim testerima (bloterima) ne iskušavajte više od šest parfema zaredom kako biste ih mogli razlikovati. Odabrani miris isprobajte na unutrašnjem dijelu lakta.

Ne žurite: provjerite kako miriše nakon minutu, pet minuta, 30 minuta, jednog sata. Ako vam se i dalje sviđa, to je dobar znak! Poznavatelji parfema kažu da je miris koji nosimo prije svega rezerviran za bliske osobe kad nam se sasvim približe. Prema parfemskom bontonu, nepristojno je ''napadati'' okolinu svojim mirisom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.