UPOZORENJA Spavanjem pobijedite mršavljenje

Suzbijte želju za hranom

Sve se svodi na dva hormona gladi grelin i leptin

Zdravlje u kući
17.09.2019 13:14

Nespavanje znatno povećava vaš apetit

Foto: Ilustracija

Nekvalitetan san može izmijeniti način na koji tijelo reagira na hranu i time vas zatočiti u zatvoreni krug. Što manje spavate, više se debljate, a što se više debljate, teže vam je spavati.  

Povećava apetit

Nespavanje znatno povećava vaš apetit, a rezultat je obično dodavanje ekstra kalorija te gomilanje kilograma. Sve se svodi na dva hormona gladi - grelin i leptin. 

Grelin se oslobađa kada mozak signalizira da je želudac prazan, dok se leptin oslobađa iz masnih ćelija kako bi suzbio glad i poslao poruku mozgu da je pun.

Kada ste nenaspavani, tijelo stvara više grelina i manje leptina, zbog čega ste gladniji i imate povećani apetit. Nedavna studija „Wisconsin Sleep Cohort“ u kojoj je učestvovalo više od 1.000 ljudi, otkrila je da su ljudi koji su malo spavali imali za 14,9 posto viši nivo grelina i za 15,5 posto niži nivo leptina od onih koji su spavali dovoljno.

Hormon stresa

Uz to, kažu da je i hormon stresa kortizol, koji povećava apetit, viši kada ste nenaspavani. Ako ste nenaspavani, tvrde stručnjaci, snaga volje i donošenje odluka moglo bi uzeti maha. Iscrpljenost prekida aktivnost u frontalnom režnju, dijelu mozga koji je zadužen za samokontrolu i donošenje odluka. Studije su pokazale da umor može uzrokovati da jedete više brze hrane koja ima mnogo masnoća i kalorija.  

Brzina metabolizma

Brzina metabolizma u mirovanju (RMR) jeste broj kalorija koje vaše tijelo sagorijeva dok mirujete, a na to utječu starost, težina, visina, spol i mišićna masa. Njemačko istraživanje otkrilo je da nedostatak sna može sniziti RMR.  

Nakupljanje kilograma

Ljudi koji manje spavaju imaju tendenciju nakupljanja više kilograma, posebno ako gledaju televiziju do kasno u noć. To povećanje kalorija može biti posljedica povećanog apetita i lošeg izbora hrane. Međutim, ono se jednostavno može dogoditi i zbog povećanog vremena koje povodite budni i u kojem možete jesti. Posebno ako se to vrijeme provodi neaktivno. 

Komentari

NA VRH