DOBAR UZOR Motivirajte mališane svojim primjerom

Ako želite da vam djeca odrastu zdrava i sretna, ovo su neki od savjeta koje vam donosimo

Prirodno razvijaju iste zdravstvene navike kao njihovi roditelji

Zdravlje u kući
04.09.2019 13:27

Zdravlje vaše djece u velikoj mjeri ovisi o vama

Foto: Ilustracija

Zdravlje vaše djece u velikoj mjeri ovisi o vama, jer djeca prirodno razvijaju iste zdravstvene navike kao njihovi roditelji. Ako želite da vam djeca odrastu zdrava i sretna, tome ih trebate naučiti svojim primjerom. 

Priprema obroka

Budite dobar uzor - Djeci možete pokazati primjerom kako sjedilački način života nije dobar. Aktivirajte se, manje vremena provodite ispred televizora i smanjite unos nezdrave brze hrane. 

Sjednite i jedite kao porodica - Bez obzira na užurban raspored, trebali biste pronaći vrijeme za svakodnevne zajedničke obroke.

Neka vježbanje postane porodična aktivnost - Vaša djeca će radije vježbati ako i vi vježbate, posebno ako vježbu pretvorite u zabavnu porodičnu aktivnost.

Ograničite vrijeme za TV i računar - I odrasli i djeca previše vremena provode za računarom i ispred televizora. To može voditi do debljanja i drugih problema  vezanih uz sjedilački način života. 

Naučite djecu kuhati - Drugi način, osim zajedničkih obroka, da provedete kvalitetno vrijeme sa svojim djetetom jeste da ga uključite u pripremu obroka. Neka djeca idu s vama u nabavku namirnica, objasnite im zbog čega birate određene vrste, uključite ih u cijeli proces, sve do posluživanja.

Dobre namirnice

Nemojte ih nagrađivati hranom - Iako je jednostavno za nešto dobro što su uradili kupiti djeci sladoled ili slatkiš, pronađite drugi način za motivaciju. Odvedite ih u kino, na predstavu, omiljeni sportski teren ili im dopustite da prijatelji prespavaju kod njih.  

U zavisnosti od uzrasta, učite djecu za šta su određene namirnice dobre.

Problemi s težinom

Ako vaše dijete ima problem s težinom, nemojte ga ignorirati. Najgore što možete napraviti je optuživati dijete da je proždrljivo ili slično. Umjesto toga, zakažite sastanak s nutricionistom, neka vama, ali i djetetu, objasni kako bi se trebalo zdravo hraniti. 

I brza hrana neka bude zdrava. Brzu hranu ne možemo izbjeći, ali se ipak možemo odlučiti za koliko-toliko zdravije opcije.

Veličina porcije

Naučite dijete o porcijama. S obzirom na to da su restorani koji nude veće porcije i posjećeniji, dijete bi moglo steći dojam da je više bolje. Objasnite mu veličine porcije i učite ga pravilnoj upotrebi pribora. 

Voće, ne slatkiši

Na stolu držite voće umjesto slatkiša. Jagode, trešnje, višnje, grožđice... postoji mnogo opcija, a sigurno će se i vašem djetetu svidjeti neko voće. Nemojte ga kljukati ružnom hranom i onom koju ne voli nego pronađite zdrave verzije onoga što voli. 

Šta za užinu

Uobičajena užina nakon treninga je neki slatkiš. Opće je prihvaćeno da je djetetu tada potrebno nadoknaditi izgubljenu energiju. Kako je slatkiš u velikom procentu samo šećer koji nema nikakve hranljive materije u sebi, bolje je odabrati drugačiju vrstu užine. U zavisnosti od vremena kad se završava trening i narednog obroka, djetetu treba ponuditi voće, jogurt ili sendvič.  

Komentari

NA VRH