ORDINACIJA Vi pitate – ljekar odgovara

Zašto su oči crvene: Iritacija, alergija ili infekcija?

Alergijske tegobe su obično sezonskog karaktera i javljaju se u proljeće ili jesen, ali mogu biti prisutne i kroz duži period kao odgovor na prašinu, životinjsku dlaku ili perje

Piše: Dr. Enesa Begović

Postavljanje prave dijagnoze omogućit će započinjanje adekvatne terapije

Foto: Ilustracija


Šta raditi po pitanju crvenila očiju? Radi se o dugotrajnom crvenilu, već više od godinu, koje nikako ne uspijevam izliječiti, već samo ublažavam simptome. Radim dosta za računarom, ali unazad pola godine znatno sam smanjio rad, pravim pauze, koristim umjetne suze. Počeo sam više paziti i na prehranu i spavanje, ali i dalje simptomi ne prolaze.  

Najčešći uzroci pojave crvenog oka su: iritansi koji dovode i do sindroma suhog oka (boravak u zadimljenim prostorijama, dugotrajan rad za računarom, dugotrajna vožnja automobila, boravak u prostorijama s nedovoljnom vlažnošću zraka, izloženost vjetru, jakom sunčevom zračenju, upotreba kontaktnih leća); konjunktivitisi (virusni i alergijski); alergija.

U vašem slučaju, s obzirom na to da tegobe traju godinu, malo je vjerovatno da se radi o infekciji. Ipak, ukoliko je neophodno, može se uzeti bris oka i poslati na mikrobiološku analizu. Alergijske tegobe su obično sezonskog karaktera i javljaju se u proljeće ili jesen, ali mogu biti prisutne i kroz duži period kao odgovor na prašinu, životinjsku dlaku ili perje.

Treba misliti i o tzv. toksičnom medikamentozmon konjunktivitisu, što je termin za crvenilo oka uzrokovano dugotrajnom upotrebom lijekova (kapi ili masti). Reakcija se najčešće javlja na konzervans, ali može biti uzrokovana i bilo kojim drugim, pa i samim aktivnim sastojkom lijeka. Nemate razlog za zabrinutost ukoliko je ostali nalaz na očima uredan, a vidna oštrina dobra.

Postavljanje prave dijagnoze omogućit će započinjanje adekvatne terapije da bi se smirile tegobe i spriječilo bezrazložno dugotrajno uzimanje nekih lijekova.

  • Dr. Enesa Begović

    Dr. Enesa Begović

    Foto: Arhiv


Unazad deset dana treperi mi desni gornji kapak, nije stalno, ali je veoma iritantno. Znalo mi se to i prije događati, ali kroz dva-tri dana nestane. Sada se odužilo. Od čega to može biti i trebam li ići na neki pregled?

Titranje kapaka, lat. Myokimia, nevoljno je podrhtavanje mišića očnih kapaka. Smetnje najčešće počinju na donjem, mada mogu prisutne i na gornjem, kao i na oba kapka istovremeno. Obično su benignog karaktera. Uzrok je nepoznat, a provokacijski faktori su stres, umor ili pretjerivanje s kofeinom.

Pacijentu se daju uputstva o higijensko-dijetetskom režimu. Od pomoći može biti i ako u trenutku pojave titranja kapka jagodicom prsta lagano zategnete kožu kapka prema spolja. To može pomoći da titranje trenutno prestane. Ukoliko pacijent nema drugih pridruženih simptoma, tegobe se povlače spontano.

Treperenje kapaka treba razlikovati od grčenja mišića kapaka (blefarospazma), kada dolazi do nevoljnog grčevitog stiskanja kapaka, i zatvaranja očiju, slično kao što se dešava kada nam upadne strano tijelo u oko.

Više o temi Dr. Enesa Begović

ORDINACIJA
Kad u oku nema dovoljno suza
NA VRH

Podijeli članak na