ISTRAŽIVANJA Naučnici širom svijeta razbili mitove

Kako loše navike mogu imati pozitivan učinak

Švedski istraživači otkrili neke iznenađujuće prednosti dugog spavanja vikendom

"Zdravlje u kući"
13.09.2019 09:28

Umjerena količina stresa može biti motivirajuća

Foto: Ilustracija

Ako osjećate krivicu zbog razvijanja nekih od navika poput ispijanja piva nakon posla, stresa ili dugog spavanja vikendom, imamo dobre vijesti za vas. Neke od stvari za koje su nas uvjeravali da su negativne, nisu nimalo loše. Štaviše, one navodno mogu imati pozitivan učinak na vaš život, tvrde istraživači.

Tolerancija boli

- Psovanje - Istraživanje s Univerziteta u Stafordširu u Engleskoj pokazalo je da psovka ustvari može povećati toleranciju boli, dok su druge studije otkrile da psovanje može potaknuti povezivanje među ljudima.

- Pivo nakon posla - Razne studije pokazuju da pivo može sniziti rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tip ll i bubrežnih kamenaca i ojačati kosti. Ipak, u svakom istraživanju naučnici su dokazali da to vrijedi za jedno pivo dnevno.

- Dugo spavanje vikendom - Švedski istraživači otkrili su neke iznenađujuće prednosti dugog spavanja vikendom. Ljudi mlađi od 65 godina koji su manje spavali radnim danom i više spavali tokom vikenda, živjeli su jednako dugo koliko i ljudi koji su spavali sedam sati svake noći.

Količina stresa

- Stres - Prema studiji s kalifornijskog Univerziteta u Berkli, umjerena količina stresa u ograničenom razdoblju može biti motivirajuća te vas može dovesti do optimalnog nivoa budnosti, ponašanja i kognitivnih performansi. Druga istraživanja pokazuju da se učinci stresa ublažavaju perspektivom. Naprimjer, kada ljudi stres smatraju izazovom umjesto prijetnjom, mogu djelovati na konstruktivniji način i, također, iskusiti manje negativnih fizičkih posljedica.

Konzumiranje jaja

Prema novom istraživanju iz Kine objavljenom u časopisu „Heart“, jedno jaje na dan zapravo može umanjiti šansu za dobivanjem kardiovaskularnih bolesti. Istraživači su otkrili da je rizik od hemoragijskoj moždanog udara smanjen za 26 posto, kao i smrtni slučajevi od hemoragičnog moždanog udara za 28 posto. Također, smanjena je i smrt kao posljedica kardiovaskularnih bolesti za čak 18 posto. Jaja sadrže bjelančevine, vitamine, fosfolipide i karotenoide, koji su dobri za vas.

Ne tuširati se svaki dan

Svakodnevno tuširanje uklanja bakterije iz vašeg tijela, što je, vjerovali ili ne, loše. Prema naučnicima s Univerziteta u Juti, previše tuširanja može naštetiti normalnom ljudskom mikrobiomu. Ti su mikroorganizmi neophodni za pravilno funkcioniranje vašeg imunološkog sistema, probavnog trakta i srca. Svakodnevno tuširanje može oštetiti kožu i vlasište, čineći ih suhima i neuhranjenima.

Grickanje

Ne morate osjećati krivicu kad posegnete za grickalicama da umirite želudac između obroka. Kako stručnjaci napominju, bolje je jesti nešto kada ogladnite, tako da ne pretjerate sa sljedećim obrokom, posebno ako grickalica nije pretjerano prerađena, slatka ili slana. Radije posegnite za orašastim plodovima ili sušenim voćem.

Komentari

NA VRH