SAVJETI Ljetna prehrana djece

Kad vrućina uništi apetit

Ljeti zaboravite na prave obroke i fiksne termine obroka, radije pustite dijete da jede često i malo

"Zdravlje u kući"
30.07.2019 08:00

Brojne su taktike za borbu protiv nedostatka apetita

Foto: Ilustracija

Vrućina doprinosi nedostatku apetita kod djece pa je nekad veoma teško nagovoriti ih da nešto pojedu. Borba s djecom da pojedu obrok postaje svakodnevica. Potpuno je normalno da djeca imaju slabiji apetit. Vani je vruće i organizam treba manje kalorija iz hrane za održavanje tjelesne toplote.

Frape, jogurt

Ali, važno je da u organizam unose dovoljno tečnosti, jer bi pravi problem mogla predstavljati dehidracija. A i djeca će sama tražiti da više piju. Postoje brojne namirnice koje možete iscijediti u napitke, a da se ne izgube njihove hranjive vrijednosti.

Dajte im da piju što više mlijeka, jer je bogato vitaminima, mineralima, bjelančevinama, masnoćom i šećerom. Ono čini osnovu prehrane za najmlađe i možete im ga ponuditi u bilo koje doba dana, ne samo ujutro za doručak. Odlična je baza za pripremu osvježenja - sladoleda, frapea, pudinga i jogurta, koji su veoma hranjivi, a djeca ih vole.

Brojne su taktike za borbu protiv nedostatka apetita. Prva je promjena navika. Tako je ljeti bolje zaboraviti prave obroke i fiksne termine obroka. Umjesto toga, pustite dijete da jede često i malo, i neka uvijek nešto gricka.

Voće i povrće

Ali, važno je izbjegavati industrijske grickalice i pažljivo birati zalogaje koje ćete mu  ponuditi. Neka to budu namirnice koje čine obrok, ali u „ratama“ – dajte mu voćku kada prvi put nešto zatraži, zatim malo paradajza, pa kockicu sira i, na kraju, kreker ili komadić hljeba.  

U svakom slučaju, najbolji izbor su svježe voće i povrće: komad jabuke, kajsije, ali i mrkve, paradajza, izrezana paprika, listovi zelene salate... U njima ima dosta vitamina i minerala, koji su bitni za dječiji organizam, pogotovo na vrućinama.

Zajednički obroci

Navečer, kada je manje vruće, vrijeme je za zajednički obrok i tada možete djetetovu prehranu upotpuniti bjelačevinama i ugljikohidratima. Kako se večera ne bi pretvorila u trenutke stresa, treba birati laka i hranjiva jela.

Birajte namirnice koje zadovoljavaju sve potrebe djeteta i kada ih konzumira u malim količinama. Važno je i servirati ih na privlačan način. Dovoljni su detalji, poput dvije masline i komadića ili listića mirisnog bosiljka na paradajzu.

Sirova hrana

Sirove namirnice odličan su izbor kojim su zadovoljni i mame i djeca. Mame tako neće morati stajati pored šporeta, a sve mogu pripremiti brzo i unaprijed. Za djecu, sirova jela imaju sve kvalitete – privlačnih su boja i ostaju hrskava.

Prženo i začinjeno

Kada je vruće, nemojte djeci nuditi prženu ni veoma začinjenu hranu. Lipidi otežavaju probavu i usporavaju je, što dovodi do umanjenja apetita. Svježa, laka, tekuća, u bojama i mirisima, takva treba biti hrana na ljetnom stolu. Posegnite za sezonskim namirnicama.

Salate živih boja

Svježe salate živih boja kompletni su obroci i potiču apetit. Na popisu ugljikohidrata

nalaze se i kuhani krompir začinjen s malo ekstra djevičanskog maslinovog ulja ili pire, hljeb ili pecivo s maslinama i grožđicama. Kao izvor bjelančevina izaberite meko kuhano ili pečeno jaje, svjež sir. Ne zaboravite ni ribu, koja je lako probavljiva i hranjiva.

Komentari

NA VRH