SAVJETI Šta ljeti trebaju jesti hronični bolesnici

Hrana neka bude lagana, kuhana, uz dosta voća, povrća i vode

Neodgovarajuća prehrana, u kombinaciji s visokim temperaturama, može dovesti do pogoršanja stanja, kaže dr. Azabagić

Z. KARIĆ
16.07.2019 08:34

Preferirati namirnice s visokim sadržajem vode

Foto: Ilustracija

Hronični bolesnici ne moraju se odreći ljetnih aktivnosti, ali potrebne su povećane mjere opreza, jer povišene temperature mogu dovesti do komplikacija bolesti srca i krvnih sudova. A kako bi izbjegle probleme, osobe s hroničnim tegobama, a među njima i srčani bolesnici, ljeti obavezno moraju paziti i na ishranu.   

Bez soli

- Prvo na šta treba pomisliti u vrućim ljetnim danima jeste čaša hladne vode, ali ne ledene, jer je to najbolji način da ugasite žeđ. Također, ljeti treba preferirati namirnice s visokim sadržajem vode, a mnoge vrste voća i povrća idealan su izbor, jer brzo opskrbljuju organizam vodom – savjetuje dr. Almir Azabagić, specijalista nutricionizma i dijetoterapije.

Oni koji imaju oboljenja srca i krvnih sudova moraju posebno paziti, jer neodgovarajuća prehrana, u kombinaciji s visokim temperaturama, može dovesti do pogoršanja stanja. Prehrana mora biti lagana, većinom kuhana, uz obilje laganih salata te svježeg voća i povrća, a obroci trebaju biti manji i češći.

  • Dr. Azabagić: Hladno ili mlako
    Dr. Azabagić: Hladno ili mlako Foto: (Arhiv)

Poželjno je i da hrana bude hladna ili barem mlaka, dok pića mogu biti malo ohlađena, ali čaša ne smije biti puna leda. Kao i kod izbora vode, i kod izbora hrane treba dati prednost namirnicama koje ne sadrže mnogo soli. Bolesnicima treba od 1,5 do dva grama soli dnevno - kaže dr. Azabagić.

Manje kofeina

Također, ne bi smjeli pretjerivati s alkoholom, jer veća količina izaziva širenje krvnih sudova, znojenje i pojačano mokrenje, a to može dovesti do gubitka tekućine i pada krvnog pritiska te moždanog i srčanog udara.

Neophodno je smanjiti i unos kofeina te šoljicu kafe radije zamijenite šoljicom čaja.

Brokula, karfiol, mrkva

- Kada je riječ o visokom udjelu vode u namirnicama, preporučujem brokulu, karfiol, mrkvu, patlidžan, tikvicu... Također, voćni sokovi odlično utažuju žeđ. Poželjno je konzumirati svježe cijeđene domaće, a izbjegavati industrijske sokove. Ono što svakako treba izbjegavati, osim alkohola, jeste hrana bogata kalorijama i teško svarljive namirnice, poput slatkiša ili suhomesnatih proizvoda - kaže dr. Azabagić.

Oglasi

Komentari

NA VRH