PREPORUKE Mogla bi spasiti svijet

Dijeta koja spašava svijet

Kada bismo svi slijedili planetarnu zdravstvenu prehranu, istraživači vjeruju da bi se svake godine moglo spriječiti više od 11 miliona prijevremenih smrti

"Zdravlje u kući"
03.08.2019 12:27

Prednosti prehrane nisu ograničene na zdravlje, dobra je i za okoliš

Foto: Ilustracija

Mnoge dijete obećavaju da će vam pomoći da brzo smršavite, ali nova planetarna zdravstvena prehrana, prema navodima istraživača – mogla bi spasiti svijet. 

U nedavnom izvještaju objavljenom u časopisu The Lancet, istraživači upozoravaju da će stanovništvo, u kombinaciji s trenutnim prehrambenim trendovima i proizvodnjom hrane, dovesti do povećanja bolesti, gladi u svijetu i emisija stakleničkih plinova.

No, kažu i da cjeloviti globalni remont načina na koji jedemo “može osigurati dobitke za svakoga do 2050. godine i kasnije”.

Kada bismo svi slijedili planetarnu zdravstvenu prehranu, istraživači vjeruju da bi se svake godine moglo spriječiti više od 11 miliona prijevremenih smrti.

To bi također smanjilo emisije stakleničkih plinova i očuvalo više zemljišta, vode i bioraznolikosti.

Ova dijeta obećava "savršeno" zdravlje za našu planetu i njenu populaciju, piše IOL News.

Više oraha, manje mesa

Tvrdi se da je udvostručenje konzumacije oraha, voća, povrća i mahunarki i smanjenja unosa mesa za pola te šećera način na koji se to može učiniti.

Planetarna prehrana je dijeta koju simbolično predstavlja pola tanjura voća, povrća i oraha.

Druga polovica sastoji se uglavnom od cjelovitih žitarica, biljnih proteina, graha, leće, mahunarki, nezasićenih biljnih ulja, skromnih količina mesa i mliječnih proizvoda, te nekih dodanih šećera i škrobnog povrća.

Planetarna prehrana je uglavnom bazirana na biljkama i omogućuje u prosjeku 2500 kalorija dnevno. Polovica svakog tanjura hrane u ovoj prehrani je povrće i voće, a trećina su cjelovite žitarice.

Preporučuje se jedan burger od govedine i dva obroka ribe sedmično, ali većina proteina dolazi od mahunarki i orašastih plodova. Čaša mlijeka dnevno ili neki sir ili maslac uklapa se u smjernice prehrane, kao i jedno ili dva jaja sedmično.

Prednost biljnim proteinima

Planetarna prehrana podsjeća na one planove prehrane koji su već poznati kao zdravi, kao što su mediteranske dijete, kažu istraživači.

Predavač na Sveučilištu North-West i glasnogovornik Udruge za dijetetiku u Južnoj Africi, dr. Mariaan Wicks, rekao je: ˝Planetarna prehrana nudi nevjerovatnu raznolikost biljnih namirnica i postoje izvrsni izvori biljnih proteina koji pružaju kompletan izvor amino kiselina.˝

Naviknuti da jedete manje mesa, jaja i mliječnih proizvoda ne znači da ne biste jeli ukusna jela. "Svaka mala promjena može napraviti veliku razliku", rekao je Wicks. "Počnite s jednostavnim promjenama i kako se više osjećate ugodno, dodajte nove promjene."

Prednosti prehrane nisu ograničene na zdravlje, dobra je i za okoliš.

Komentari

NA VRH