IZBOR Zdrava hrana

Koje su prednosti hljeba i tijesta

Birajte hljeb i proizvode od hljeba napravljene od žitarica sa cijelim zrnom ili obogaćene proizvode od hljeba, a izbjegavajte one sa dodatim šećerima ili zasićenim mastima

"Zdravlje u kući"
15.04.2019 09:43

Većina proizvoda od hljeba sadrži malo masti, a mnogo ugljenih hidrata

Foto: Ilustracija

Možda ste čuli za potencijalne prednosti ishrane sa malo ugljenih hidrata i neke razloge za izbjegavanje hljeba, ali proizvodi od hljeba mogu biti osnova zdrave ishrane sa malo masti. 

Oni obezbjeđuju osnovne hranjive materije i mogu biti komponenta obroka koja vas čini sitim.

Birajte hljeb i proizvode od hljeba napravljene od žitarica sa cijelim zrnom ili obogaćene proizvode od hljeba, a izbjegavajte one sa dodatim šećerima ili zasićenim mastima, preporučuje nutricionistkinja Nataly Stein na portalu Live strong.

Poštujte preporuke 

Jedna od prednosti proizvoda od hljeba jeste da vam pomažu da ostvarite obrazac zdrave ishrane. Preporuke za ishranu od 2.000 kalorija dnevno podrazumijevaju unos 170 grama žitarica i 45 do 65 posto ukupnih kalorija koje potiču od ugljenih hidrata.

Većina proizvoda od hljeba sadrži malo masti, a mnogo ugljenih hidrata i doprinose preporučenom dnevnom unosu žitarica. Birajte proizvode od žitarica sa cijelim zrnom i vodite računa da neke vrste slatkog hljeba, kao što je banana hljeb ili slatke rolnice, mogu sadržati mnogo kalorija, šećera i masti.

Dostupnost

Proizvodi od hljeba su lako dostupni jer ih možete kupiti maltene bilo gdje i čuvati ih van frižidera. Ne zahtijevaju nikakvu pripremu. Možete ih jesti za bilo koji obrok, bez ičega, sa namazom ili punjenjem.

Druga prednost jeste to što vjerovatno možete naći proizvod koji želite pošto postoji toliko mnogo vrsta, kao što su hljeb, pecivo, tortilja, mafin, voćni kruh i pita. Mogućnosti obuhvataju pšenični, ražani ili hljeb od više vrsta žitarica.

 Mikrohranjive materije

Po pravilu, proizvodi od hljeba napravljeni od obogaćenog brašna moraju biti bogati željezom, tijaminom, riboflavinom, nijacinom i folatom. Željezo je komponenta hemoglobina u zdravim krvnim ćelijama, a tijamin, nijacin i riboflavin su od suštinske važnosti za stvaranje energije u tijelu, dok je folat jedan od najvažnijih vitamina za zdravlje srca.

Rafinirani proizvodi od hljeba napravljeni od neobogaćenog brašna ne sadrže značajne količine ovih hranjivih materija.

 Dodatna hranjivost

Proizvodi od kruha mogu sadržavati i dodatne zdrave sastojke koje imaju prednosti u pogledu hranjivosti. Mnoge vrste hljeba sadrže orašaste plodove ili sjemenke koje su zdrave za srce i bogate nezasićenim mastima, a orasi i laneno sjeme čak obezbjeđuju omega-3 masne kiseline.

Hljeb može sadržavati sušeno voće, kao što su grožđice, višnje ili brusnice, bogate kalijem i hranjivim vlaknima.

Vodite računa pa ne birajte hljeb sa sastojcima bogatim zasićenim mastima ili dodatim šećerima, kao što je onaj sa slatkom glazurom, lisnati slatki kruh sa cimetom ili sa komadićima čokolade.

Vezane vijesti

VAŠA KUHARICA
Brzi hljeb
VAŠA KUHARICA
Drugačiji hljeb

Komentari

NA VRH