DIJETA Pametna kuća

10 namirnica za zdravlje jetre

Ovaj organ neutralizira toksine poput alkohola, lekova i prirodnih nusproizvoda metabolizma, pa mu treba pomoći i dobrom hranom

"Zdravlje u kući"
18.03.2019 09:35

Jetra je vrlo važan organ

Foto: Ilustracija

Jetra je vrlo važan organ. Ona obavlja bitne zadatke, od proizvodnje proteina, holesterola i žuči do skladištenja vitamina, minerala, pa čak i ugljenih hidrata. 

Ona također neutralizira toksine poput alkohola, lijekova i prirodnih nusproizvoda metabolizma. Održavanje jetre u dobrom stanju važno jeza održavanje dobrog zdravlja. Pa šta od hrane prija jetri?

 1. Borovnice i brusnice

I borovnice i brusnice sadrže antocijanine, antioksidante koji daju i jagodama prepoznatljive boje. Brusnica i borovnica kao i njihovi ekstrakti ili sokovi, mogu pomoći zdravlju jetre.

Ukoliko se koriste 3-4 nedjelje, mogu zaštititi jetru od oštećenja. Pored toga, borovnica doprinosi povećanju imunoloških ćelijskih odgovora i antioksidativnih enzima.

Antocijanini iz ovog voća usporavaju razvoj lezija i fibroze, razvoj ožiljnih tkiva u jetri. Prva istraživanja sugeriraju da ekstrakt borovnice može inhibirati rast ćelija karcinoma jetre.

 2. Grejpfrut

Grejpfrut sadrži antioksidante koji prirodno štite jetru. Dva glavna antioksidansa koja se nalaze u grejpfrutu su naringenin i naringin.

Studije su pokazale da ovi antioksidanti mogu smanjiti razvoj hepatične fibroze, štetnog stanja u kojem se prekomjerno vezivno tkivo razvija u jetri. Ovo je tipično rezultat hronične upale.

3. Zeleni čaj

Čaj je uopšteno govoreći dobar za zdravlje, a postoje dokazi da zeleni čaj veoma dobro djeluje na jetru.

Jedna veća japanska studija pokazala je da je pijenje 5-10 čaša zelenog čaja dnevno povezano sa poboljšanim markerima krvi za zdravlje jetre. Manje studije sa pacijentima sa dijagnosticiranom bezalkoholnom masnom jetrom otkrile su da se tokom 12-nedjeljog konzumiranja zelenog čaja, zahvaljujući većem sadržaju antioksidanasa, poboljšava rad enzima jetre, a smanjuji oksidativni stres i količina masti u jetri.

 4. Cvekla

Sok od cvekle je izvor nitrata i antioksidanata betalaina. Pored toga što je dobra za srce, cvekla utiče na smanjenje oksidativnog oštećenja i upale jetre.

Nekoliko studija je pokazalo da sok od cvekla smanjuje oksidativno oštećenje i upale u jetri, dok povećava prirodne enzime detoksifikacije.

 5. Grožđe

Grožđe, a posebno crvene sorte grožđa, sadrže mnoštvo korisnih biljnih jedinjenja. Najpoznatiji je resveratrol koji ima niz zdravstvenih koristi.

Studije su utvrdile da redovno konzumiranje grožđa i soka od grožđa može imati dobro djelovanje na jetru.

 6. Kupusnjače/krstašice

Kupusnjače ili krstašice su prokelj, brokule, kupus, karfiol, bijela i crna slačica, rukola itd. Istraživanjem je utvrđeno da povećavaju nivoe enzima detoksifikacije i štite jetru od oštećenja.

7. Masna riba

Masne ribe sadrže omega-3 masne kiseline, to su zdrave masti koje smanjuju upalee i povezuju sa manjim rizikom od srčanih oboljenja. Masti koje se nalaze u masnim ribama korisne su i za jetru.

 8. Orašasti plodovi

Orasi, bademi, lješnici i drugo jezgrasto voće hranjiva su i kalorična hrana. Sadrže antioksidantni vitamin E i druga korisna biljna jedinjenja. Naročito su dobri za zdravlje srca, ali potencijalno i za jetru.

 9. Maslinovo ulje

Maslinovo ulje ima mnoge prednosti po zdravlje, uključujući pozitivne efekte na srce i metaboličko zdravlje, međutim maslinovo ulje takođe ima pozitivne efekte na jetru.

Jedna mala studija kod osoba sa nealkoholnom bolesti jetre otkrila je da je konzumiranje jedne kašičice maslinovog ulja dnevno poboljšalo nivo enzima jetre i nivoa masti.

10. Kafa

Kafa je jedno od najboljih pića koje možete piti u zdravlje jetre. Studije su pokazale da kafa štiti jetru od bolesti čak i onih koji već imaju probleme sa ovim organom.

Komentari

NA VRH