Saveznici lijepih i čvrstih noktiju

NJEGA Ljepota dolazi iznutra

Saveznici lijepih i čvrstih noktiju Ukoliko imate nedostatak vitamina B12 nokti vam mogu dobiti plavičastu nijansu sa smeđom pigmentacijom

Keratin je protein koji gradi nokte, kosu i kožu te osigurava njihovu čvrstoću. Osim vanjskih tretmana i zaštite noktiju, potrebno je zdravo se hraniti kako bismo izgradili lijepe i zdrave nokte. Neke od namirnica koje odlično djeluju na zdravlje noktiju, kože i kose su riba, alga spirulina, bademi, sjemenke konoplje, bundeve, chia i suncokreta, jaja, jogurt, zeleno lisnato povrće, batat, zobene pahuljice i orasi. 

Zeleno povrće

Svi imamo različite nokte, iako se te razlike ne vide tako lako poput razlika u kosi ili očima. Ne rastu istom brzinom - neki su tvrdi, neki meki, neki ispucali, lomljivi, posebno kod žena.

Čvrsti i lijepi nokti želja su svih žena, a mnoge poseže za geliranim noktima ili trajnim lakom jer nemaju vremena da se brinu o svojima. A da bi bili lijepi, čvrsti i zdravi, noktima su potrebni minerali, vitamini i nutritijenti.

Biotin je vitamin grupe B, poznat pod imenom B7. Jedna studija na ispitanicima koji su patili od lomljenja noktiju i pili 2,5 mg biotina dnevno, od šest sedmica do sedam mjeseci, pokazala je poboljšanje simptoma kod 63 posto učesnika. Ovaj vitamin nalazi se u žumancetu, kvascu, avokadu, slatkom krompiru i orasima.

I svi drugi vitamini B grupe bitni su za zdravlje noktiju. Ukoliko imate nedostatak vitamina B12 nokti vam mogu dobiti plavičastu nijansu sa smeđom pigmentacijom. Folati (vitamin B9) su takođe neophodni za obnavljanje ćelija i rast noktiju.

Za sprečavanje ovih nedostataka, preporučene količine za odrasle su 2,4 mikrograma vitamina B12 i 400 mikrograma folata. Folata ima u zelenom povrću, grahu i grašku, leći, orasima, avokadu, a vitamin B12 naći ćete u mesu, ribi, jajima i mliječnim proizvodima.

Manjak željeza

Zbog nedostataka željeza korijen nokta nema dovoljno kisika, mogu se javiti vertikalne strije duž nokta, a ploča dobija ispupčen oblik, odnosno formu kašičice. Ovi nedostaci su češći kod žena. Željeza ima u mesu, ribi, jajima, zelenom povrću, kikirikiju i grahu.

Vertikalne strije duž noktiju mogu biti znak nedostatka magnezija. Smatra se da je potrebno 400-420 mg magnezija dnevno muškarcima i 310-320 mg dnevno ženama. Ima ga u svim žitaricama, bademima, kakau, bananama, kinoi, indijskom orahu, crnom grahu, zelenom povrću.

Važni su i proteini

Glavni sastojak noktiju je fibrozni protein keratin, a ishrana bogata proteinima - mesom, ribom, mahunarkama, orasima i sjemenkama važna je za veću produkciju keratina. Ovaj savjet je koristan i za održavanje i povećanje mišićne mase. Osim kod bubrežnih bolesti, proteinska ishrana treba činiti 25-35 posto vaše ishrane.

Masne kiseline omega-3

Nokti trebaju biti podmazani i sjajni, a to čine masne kiseline, omega-3. One sprečavaju upalu korijena nokta i sprečavaju da se nokti suše i lome. Za muškarce je potrebno 1,5 g dnevno, a za žene 1,1 g ovih korisnih kiselina. Omege-3 ima u masnom ribama, jajima, pilećem mesu, orasima, ulju uljane repice, ulju lana. 

Vitamin C

Vitamin C je ključan za sintezu kolagena i proteina koji daju čvrstinu i formu brojnim tkivima i koji formiraju osnovu noktiju, kose i zuba. Nedostatak vitamina C čini nokte krhkim i usporava rast. Ljudski organizam nije sposoban da stvara vitamin C i on se mora uzimati ishranom.

Koliko cinka

Cink je neophodan za mnoge reakcije u organizmu, uključujući i diobu ćelija, neophodnu za rast noktiju. Preporučena dnevna doza je 11 mg za muškarce i 8 mg za žene, a naći ćete ga u životinjskim proteinima, bademima, soji, grašku. 

Redovna krema

Nokti zahtijevaju i hidrataciju, pogotovo nakon uklanjanja laka, pa obavezno morate redovno nanositi kremu. I još jedan savjet: Za skraćivanje noktiju koristite turpijicu, a ne makaze. Turpijajte ih uvijek u samo jednom smjeru a nikako naprijed-nazad.

Preuzmite aplikacije Dnevnog avaza za Android i iOS.

Povezano
NA VRH