ZDRAVLJE Odmor nam je svima potreban

Osam čajeva za kvalitetan san

Oni su mnogo bolji izbor od tableta i drugih preparata za spavanje

"Zdravlje u kući"
22.01.2019 22:37

Čajevi su bogati aminokiselinama pa opuštajuće djeluju na nervni sistem

Foto: Ilustracija

Većina nas tokom radne sedmice ne spava dovoljno, a manjak kvalitetnog sna volimo nadoknaditi vikendima. Spavanje je osnova zdravog života. Da biste bili i ostali zdravi, potrebno je spavati barem sedam sati tokom noći, preporuke su stručnjaka. Ipak, količina sna koja nam je potrebna ovisi o starosti, fizičkoj aktivnosti i mnogim drugim faktorima. 

Važni sastojci

Ako ne spavate dovoljno i ako kvalitet sna nije dobar, to može dovesti do brojnih zdravstvenih tegoba. Prije svega, za miran i kvalitetan san preporučuju se redovna fizička aktivnost i pravilna ishrana te izbjegavanje teške i začinjene hrane u večernjim satima.

Postoje prirodni čajevi koje je dobro piti prije spavanja. Oni su mnogo bolji izbor od tableta i drugih preparata za spavanje, a imaju i malo kalorija.  Čajevi su bogati aminokiselinama pa opuštajuće djeluju na nervni sistem.  

Vaše tijelo i um prije spavanja će odlično umiriti čaj od lavande. Od davnina je poznat kao lijek protiv nesanice zahvaljujući svojim umirujućim svojstvima. Potrebno je dvije kašičice lavandinih cvjetova preliti šoljom vrele vode i ostaviti da stoji desetak minuta, a zatim procijediti i piti. Najbolje ga je zasladiti medom. Osim što će omogućiti kvalitetan san, regulirati će i varenje. 

I čaj od majčine dušice dobar je izbor prije spavanja. Preporučuje se da ga spremate u zatvorenoj posudi, jer u suprotnom mogu ispariti važni sastojci. Jednu kašičicu majčine dušice prelijete s dva decilitra vrele vode i pustite da odstoji pola sata. Najbolje ga je piti kada se malo prohladi.

Sušeni korijen

Protiv nesanice je odličan i čaj od jagorčevine. Kašičicu sušenog korijena jagorčevine naspite u decilitar hladne vode i stavite da prokuha, a potom ga ostavite da stoji desetak minuta pa procijedite i pijte. Možete ga kombinirati s kantarionom i lavandom.

Prirodni sedativ

Čaj od hmelja smatra se prirodnim sedativom koji umiruje nerve i otklanja nesanicu. Hmelj je poznat po tome da ublažava stres i nervozu i širom svijeta se koristi kao lijek protiv nesanice. Najbolje bi bilo da pomiješate hmelj s odoljenom i tri kašike mješavine prelijte sa 400 mililitara ključale vode. Neka čaj stoji oko dva sata, pa ga popijte prije spavanja.

Umirujuća kamilica

Kamilica je širom svijeta poznata po svojim umirujućim svojstvima i koristi se u različite svrhe. Čaj od kamilice riješit će i probleme s nesanicom. Zahvaljujući svojim ljekovitim i umirujućim svojstvima, jedna šolja čaja od kamilice prije spavanja omogućit će vam dubok i čvrst san. 

Odličan okus

Čaj od matičnjaka još od srednjeg vijeka poznat je kao prirodni lijek za spavanje. Ovaj čaj odličnog je okusa, a samo jedna šolja prije spavanja dovoljna je da umiri anksioznost i da otkloni stres. Matičnjak se koristi i za pravljenje kupke koja rješava probleme s nesanicom.

Mješavina s valerijanom

Valerijana je biljka koja je poznata po svojim sedativnim svojstvima. Da bi okus ovog čaja bio još bolji, preporučuje se da dodate malo kamilice, gospine trave ili mente. Pijte po šolju čaja od valerijane svake večeri prije spavanja i više nećete imati problema s nesanicom. 

Izvor magnezija 

Jeste li ikad čuli za roibos čaj? Potječe iz Južne Afrike i predstavlja odličan izvor magnezija i željeza, a poznato je da su ti minerali odlični u liječenju nesanice. Preporučuje se jedna šolja uvečer prije spavanja.

NA VRH