Zašto ne treba odlagati buđenje

Ustani čim budilnik zazvoni!

Zato što vam desetak minuta dodatnog sna ma kako bile slatke mogu upropastiti čitav dan

"Zdravlje u kući"
28.12.2018 16:49

Mogu vam upropastiti čitav dan

Foto: Ilustracija

Da li često ujutru imate osjećaj da se niste dovoljno naspavali pa u želji da ukradete još koju minuut sna odgađate buđenje? Ali tih desetak minuta dodatnog sna mogu vam upropastiti čitav dan jer naše tijelo posjeduje nekoliko mehanizama za prirodno jutarnje buđenje. 

* Dva sata prije nego što je tijelo spremno da se probudi lagano se podiže temperatura mozga kako bi se on lakše aktivirao, a vi osjećali manje pospano.

* Postepeno raste i temperatura tijela i san postaje laganiji jer mozak luči hormone kortizol i dopamin koji daju energiju za novi početak dana.

Ali, ako se niste dovoljno naspavali budilnik će zazvoniti u trenutku kada se temperatura vašeg tijela još nalazi na nivou one neophodne za duboki san. Zato drhtite od hladnoće kada se otkrijete i krevet vas neodoljivo privlači jer se samo pod pokrivačem osjećate izuzetno ušuškano.

Ukoliko tada, umjesto da sasvim isključite budilnik, pritisnete dugme za odgađanje buđenja i nastavite drijemati ne biste li ukrali još malo sna, vaš mozak i tijelo se vraćaju u stanje uspavanosti.

Sljedeće oglašavanje budilnika potpuno će ih zbuniti i vi ćete se još dugo osjećati ošamućeno i bunovno, kao da se nikako ne možete probuditi. Svako novo oglašavanje budilnika samo pojačava to stanje koje naučnici nazivaju „inercija sna" i koje može potrajati i puna četiri sata nakon ustajanja iz kreveta.

Dosadašnja istraživanja su nedvosmisleno pokazala da isprekidan san vodi do toga da se tokom čitavog dana osjećate umorni i mrzovoljni i sve dnevne aktivnosti obavljate lošije.

Mnogo je bolje, slažu se naučnici, umjesto čestog pritiskanja dugmeta za odgađanje buđenja, budilnik jednostavno namjestiti da zvoni 20 minuta kasnije.

Na taj način ćete svom tijelu omogućiti da se postepeno navikne na takvo buđenje.

Već poslije nekoliko nedjelja organizam će sam početi da se priprema za buđenje sat vremena ranije, a kada se alarm bude oglasio vi ćete biti u stanju lako ustati iz kreveta i čili i vedri odmah uskočiti u novi dan

NA VRH