VAŽNO Prepoznaj i spriječi

Čudni znakovi i njihovi lijekovi

Sa današnjom prehranom, kada se jede sve više prerađevina, lako dođe do gubitka vitamina i minerala

"Zdravlje u kući"
27.12.2018 09:23

Dobar izbor je i kikiriki

Foto: Ilustracija

1. Pukotine u uglovima usana. To znači da vam nedostaju željezo, cink i vitamini B grupe poput nijacina (B3), riboflavina (B2) i B12.  

Lijek: Jedite više piletine, ribe, jaja, morskih plodova i paradajza sušenog na suncu. Dobar izbor je i kikiriki, kao i sočivo i grah. A sve to kombinirajte sa brokulama, paprikama, keljom i karfiolom.

2. Crveni osip na licu i opadanje kose. Nedostaje vam biotin (B7), poznat i kao vitamin za kosu.

Lijek: Jedite kuhana jaja, losos, avokado, gljive, karfiol, orašaste plodove, banane i maline.

3. Crveni osip sličan aknama, obično na obrazima, rukama, butinama i zadnjici.  Nedostaju vam esencijalne masne kiseline i vitamini A i D.  

Lijek: Izbacite iz ishrane zasićene i trans masti i povećajte unos zdravih masnoća. Odaberite masnu ribu poput lososa i sardina, orašaste plodove kao što su orasi i bademi i lanene sjemenke.

Za vitamin A, "navalite" na zeleno lisnato povrće, mrkvu i paprike. Kada je riječ o vitaminu D, trebalo bi da se više izlažete suncu.

4. Peckanje, trnjenje i ukočenost u udovima. Nedostaju vam vitamini iz grupe B i to folati (B9), B6 i B12. Ovaj problem direktno je povezan s perifernim nervima i njihovim završecima u koži. Simptomi nedostatka obično su praćeni nervozom, depresijom, anemijom, nesvjesticom i hormonalnim disbalansom.

Lijek: Jedite više špinata, cvekle, graha, jaja, morskih plodova i piletine.

5. Grčevi u mišićima. Nedostaju vam magnezij, kalcij i kalij. Ako naporno trenirate, gubite još više ovih minerala putem pojačanog znojenja.

Lijek: Jedite više banana, badema, lješnika, tikava, višanja, jabuka, grejpfruta, brokolija i tamno zelenog lisnatog povrća poput špinata i kelja.

NA VRH