SAVJET STRUČNJAKA Na vrijeme počnite s ciljanim vježbama

Pripremite tijelo za skijanje

Dobro pripremljena muskulatura i fleksibilno tijelo omogućit će vam duži boravak na ski-stazama i znatno manji rizik od povređivanja

Piše: Dr. Edin Buljugić
12.12.2018 21:40

Važno je povećati snagu mišića nogu i trupa

Foto: Ilustracija

Bliži se sezona skijanja, a ukoliko niste fizički pripremljeni, može doći do brojnih povreda.  

Skijanje uključuje različite pokrete: penjanje, brzo hodanje, brzo kretanje, doskok, padanje, dizanje, a sve se to dešava uz veoma niske temperature, vjetar, snijeg i poledicu.

Boravak na stazi

Zbog toga je važno skijaša naučiti kako da se fizički i mentalno pripremi za skijanje i kontrolira spremnost tijela na uvjete koji ga očekuju tokom skijanja.

Dobro pripremljena muskulatura i fleksibilno tijelo omogućit će vam ne samo duži boravak na ski-stazama nego i znatno manji rizik od povređivanja. Nedovoljna fizička pripremljenost glavni je uzrok većine povreda na skijanju.

Slabi mišići ljudi koji nisu naviknuti na fizičku aktivnost nisu sposobni učiniti sve što zahtijeva naporna aktivnost poput skijanja. Zbog toga vježbe snage predstavljaju temelj priprema za zimovanje.

Povećanje snage mišića nogu i trupa važno je da bi se zaštitili zglobovi koljena i kuka te kičme, koji su i u najvećoj opasnosti od povređivanja, kako pri padovima tako i pri intenzivnom skijanju.

  • Dr. Edin Buljugić
    Dr. Edin Buljugić Foto: (Arhiv)

Dva do tri mjeseca pred početak skijaške sezone poželjno je početi s ciljanim vježbama namijenjenim jačanju mišićnih grupa i povećanju fleksibilnosti.

Brojni rekviziti

U trenažni proces uključeni su i razni rekviziti, poput pilates lopti i balans ploča, da biste ojačali posturalne i mišiće nogu, popravili balans i proprioceptivnim treningom pripremili ligamente i zglobove za napore skijanja.

Stimuliranje nervnog sistema

Korištenjem balans ploča, pilates lopti i drugih rekvizita stimulira se naš nervni sistem da tokom treninga aktivira što veći broj mišićnih vlakana. Cilj je ojačati ih i pripremiti za sve napore skijanja.

Nedovoljna fizička pripremljenost glavni je uzrok većine povreda na skijanju

Oglasi

NA VRH