PREPORUKE Da lakše utonete u san

Hrana koju je dozvoljeno jesti navečer

Određene namirnice možete jesti u bilo koje doba dana, a pogotovo prije spavanja

"Zdravlje u kući"
11.11.2018 22:10

Foto: Ilustracija

Stalno dobivamo savjete o hrani koju nikako ne smijemo jesti prije spavanja, ali jeste li znali koje je namirnice dobro jesti prije nego što utonete u san? Donosimo vam popis namirnica koje možete jesti u bilo koje doba dana, a pogotovo prije spavanja.

Korisni triptofan

1. Puretina - Sadrži aminokiselinu triptofan, zaslužnu za to što često zaspite ispred televizora. Triptofan, općenito, potiče spavanje pa je puretina dobar odabir namirnice koju možete pojesti prije odlaska u krevet. Uživajte u purećim prsima sa povrćem ili sendviču sa puretinom i pecivom s žitaricama.

2. Jasmin riža - Delikatesna riža blagog orašastog okusa iz tropskih područja nalazi se visoko na glikemijskom indeksu, što znači da se sporo probavlja i zbog toga se glukoza sporo ispušta u krvotok. Prema jednom istraživanju, konzumiranje jasmin riže prije spavanja prepolovilo je vrijeme koje je ispitanicima bilo potrebno da zaspu.

3. Žitarice sa složenim ugljikohidratima - Namirnice pune jednostavnih ugljikohidrata (razni keksi i kolači) nisu dobar izbor jela prije spavanja, ali su zato žitarice sa složenim ugljikohidratima pun pogodak. Kvinoa, ječam, heljda… samo su neke od žitarica koje možete konzumirati, a odličan izbor su i pahuljice sa složenim ugljikohidratima. Slobodno ih kombinirajte sa mlijekom, koje (poput puretine) sadrži triptofan i poboljšava san.

Opušta mišiće

4. Banane - U sebi imaju magnezij i kalij, koji opušta mišiće, a sadrže i dobre ugljikohidrate, koji će vam pomoći da zaspite.

5. Batat - Ova sjajna namirnica sadrži kompleksne ugljikohidrate koji potiču san, kalij koji opušta mišiće, niskokalorična je i ne sadrži masti, zbog čega je idealna za obrok prije spavanja.

Čaj od valerijane

Nije tajna da čaj od korijena valerijane smiruje tijelo i um pa je zbog toga preporučljivo da se konzumira prije spavanja. Sjajno djeluje na želudac i smiruje ga, opušta mišiće i pomaže kod glavobolje.

Trešnje

Trešnje su jedna od rijetkih namirnica koje sadrže melatonin, hormon koji regulira biološki sat. Tokom noći nas tjera na spavanje, a nedostatak melatonina tokom dana dovodi nas u stanje budnosti. Zbog toga se prije spavanja slobodno prepustite uživanju u trešnjama.

Mladi sir

Mladi sir idealan je večernji obrok. U kombinaciji s nekom salatom ili salamom, kao što su pileća/pureća prsa, mladi sir će, zbog probiotičkih bakterija, pozitivno djelovati na zdravlje i nimalo neće opteretiti probavu.

Bademi

Orašasti plodovi potiču proizvodnju triptofana i magnezija koji opuštaju mišiće i nerve. Time stabiliziraju ritam srca, koji vas dodatno opušta i uspavljuje. Uzmite 10 badema i grickajte ih prije spavanja. Pazite da ne pretjerate, jer su orašasti plodovi bogati kalorijama.

Oglasi

NA VRH