ISTRAŽIVANJA Povećavaju takozvani "dobri" HDL holesterol

Da li su žumanca zdrava?

Žumanca su poznata po visokom sadržaju holesterola, međutim, naučnici su otkrili da je ta hemikalija u hrani drugačija nego ona koja se nalazi u krvi

"Zdravlje u kući"
18.10.2018 16:52

Jaja ne treba neograničeno unositi

Foto: Ilustracija

Jedna nedavna studija ukazuje na to da unos jaja ne utječe na nivo holesterola u krvi, što je potvrđeno na uzorku od 115 slučajeva. Štaviše, još jedna studija pokazala je da jaja povećavaju takozvani "dobri" HDL holesterol.

- Ima mnogo većih problema sa ishranom savremenih ljudi nego što su to jaja, kaže dr. Dru Remzi, profesor docent fizijatrije na Kolumbija univerzitetu. - Nema podataka koji ukazuju na to da bi se ljudi trebali brinuti zbog konzumacije jaja. Pravi problem su prerađevine.

Također, postoji nekoliko nutritivnih specifičnosti žumanceta koje su se pokazale korisnim po zdravlje.

* Žumanca su jedan od najbogatijih izvora vitamina B kompleksa - holina - koji se povezuje sa boljim neurološkim funkcijama i smanjenjem upala. Također, postoje dokazi da holin pomaže u razvoju mozga još nerođenih beba, ukoliko ga trudnica unosi.

* Druga dobra strana ove hemikalije je sreća. Naime, holin se u organizmu razlaže na betan koji pomaže lučenje hormona sreće, kakvi su serotonin, dopamin, norepinefrin...

* Jaja su također bogata sumporom, jednim od esencijalnih nutritijenata koji pomaže mnogim tjelesnim funkcijama - od apsorpcije vitamina B do rada jetre. Međutim, sumpor je važan i za proizvodnju kolagena i keratina koji održavaju kosu, nokte i kožu sjajnim i zdravim.

Dobrobiti žumanceta ne zasjenjuju, pak, bjelanca, koja su niskokalorični izvor savršenih proteina. Štaviše, jaja se smatraju "zlatnim standardom" za kvalitet proteina, jer njihove aminokiseline ljudi najbolje vare.

Ipak, iako su svakako zdrava, jaja ne treba neograničeno unositi. Mejo klinika preporučuje oko četiri jajeta nedjeljno, koliko je potrebno da odrasla osoba iz njih dobije sve potrebne nutrijente.

NA VRH