Hrana i lijek

Za zdrave krvne žile

Da bi krvne žile bile elastične i prohodne pomoći će zdrava hrana i pravilan izbor namirnica

Autor: "Zdravlje u kući"
02.09.2018 12:04
A
A
A

Krvnim žilama “premreženi” smo od glave do pete jer one kompletno tijelo snabdijevaju kisikom i hranjivim materijama. Zato krvne žile trebaju biti jake, elastične i protočne.

No, vremenom se u njima mogu nakupiti prekomjerna masnoća i drugi “otpad”, pa se protok krvi smanjuje, a potpuno začepljenje žila može izazvati srčani i moždani udar. Zato držite žile u formi uz pomoć pravilne prehrane koja će ih pročistiti i ojačati.

 1. JABUKA

Treba li uopće spominjati staru izreku da jabuka na dan tjera doktora iz kuće van? Jabuka je riznica vitamina, minerala i pektina - vlakna koje snižava holesterol i pomaže izlučivanje drugih štetnih tvari iz organizma.

 2. BIJELI LUK

Obiluje ljekovitim sumpornim spojevima od kojih je najpoznatiji alicin, a koji štite organizam od štetnih mikroorganizama i djeluju kao snažni antioksidansi sprečavajući u kardiovaskularnom sistemu upale i “zastoje”. Istraživanja su pokazala da bijeli luk pomaže uravnoteženju krvnog pritiska i holesterola.

3. CITRUSI

Naranča, limun i drugi citrusni plodovi također pridonose ravnoteži krvnog pritiska i masnoća u krvi zato što sadrže obilje vitamina C, pektina i kalija - to su poznati “specijalci” za zdravlje kardiovaskularnog sistema.

4. ZELENO LISNATO POVRĆE

Špinat, blitva, raštika, kupus, kelj i druge “zelenjave” nevjerojatne su riznice minerala, vitamina i antioksidansa koji sprečavaju taloženje masnoća na zidovima krvnih žila.

 5. RIBA

Protiv štetnih masnoća borite se uz pomoć dobrih masnoća! Riba je jedan od najboljih prirodnih izvora omega-3 nezasićenih masnih kiselina koje sprečavaju stvaranje naslaga i ugrušaka u žilama. Omega-3 masnim kiselinama osobito je bogata plava morska riba poput tune, skuše, sleđa, srdele...

 6. ZAČINSKO BILJE

Ružmarin, majčina dušica, kadulja, origano... obiluju antioksidansima koji blagotvorno djeluju na kardiovaskularni sistem. Također je začinsko bilje odlična zamjena za so. Kuhinjsku so odlično će nadomjestiti začinsko bilje koje je bogato mineralima.

Osim što fino oplemenjuje okus jela, začinsko bilje sadrži brojne ljekovite sastojke što jačaju imunitet i poboljšavaju probavu. Umjesto soli možete dodati origano, bosiljak, kopar, majčinu dušicu (timijan), ružmarin, nanu, lovor, mažuran, kadulju, kardamom, peršin, sjemenke celera, crni biber…

U pravilu je potrebna mala količina začinskog bilja da bi supe, marinade, umaci, riba i plodovi mora, složenci od mesa i povrća, salate, pečenja i druga jela dobila finu aromu. Da biste maksimalno očuvali aromatične tvari, začinite jelo na samom kraju kuhanja.

 7. MASLINOVO ULJE

Obiluje nezasićenim masnim kiselinama koje povoljno utječu na ravnotežu masnoća u krvi. Preporučuje se ekstra djevičansko maslinovo ulje koje se dobiva prvim cijeđenjem plodova masline, pa sadrži najviše blagotvornih sastojaka.

8. BOBIČASTO VOĆE

Borovnice, brusnice, kupine, maline, jagode... Bobičasto voće “puca” od obilja vitamina, minerala i flavonoida koji imaju snažno antioksidativno djelovanje. Antocijanin - pigment koji bobičastom voću daje boju - moćan je antoksidans koji štiti kardiovaskularni sistem od upala i oštećenja.

 9. ŠIPAK/NAR

Antocijanin je također jedan od glavnih aduta mediteranskog šipka ili nara koji sadrži i niz drugih antioksidansa važnih za ravnotežu krvnog pritiska i masnoća. Nar višestruko štiti kardiovaskularni sistem jer sadrži i obilje vitamina C i kalija.

10. PARADAJZ

I pigment koji paradajzu daje boju - likopen - prava je blagodat za kardiovaskularno zdravlje. Ovaj antioksidans smanjuje rizik od ateroskleroze i održava žile elastičnima.

 11. ZELENI ČAJ

Kod zelenog čaja također glavnu riječ vode antioksidansi koji potiču metabolizam, djeluju protuupalno i smanjuju rizik od začepljenja žila. Među najpoznatijim antioksidansima iz zelenog čaja su katehini koji pomažu uravnoteženju masnoća u krvi.

12. ORAŠASTI PLODOVI

Orasi, bademi, lješnici... odlični su izvori vitamina E koji je jedan od najvažnijih zaštitnika srca i krvnih žila. Orašasti plodovi bogati su i nezasićenim masnim kiselinama, proteinima i vlaknima - savršena kombinacija za kardiovaskularni sistem.


Više o:

Zdravlje Hrana Lijek