Foto: Pušači nemaju naviku grickati između obroka

Navike

Nikotin utječe na smanjivanje apetita

Autor: "Zdravlje u kući"
10.08.2018 18:03
A
A
A

Prestanak pušenja mnogima bude veoma težak, a postoji i realna mogućnost debljanja. Iako je malo povećanje kilaže normalno, pretjerano gojenje po prestanku pušenja može stvori mnoge zdravstvene probleme i uništi riješenost neke osobe da zauvijek ostavi pušenje.

 Nikotin ubrzava metabolizam

Pušenje blago ubrzava metabolizam, dakle ubrzava sagorijevanje kalorija koje unosite. Nikotin djeluje na mnogo različitih receptora na neuronima u mozgu, uključujući i one receptore koji su zaduženi za osjećaj sitosti.

Ovi neuroni smješteni u hipotalamusu reguliraju količinu hrane koju možemo pojesti. Do ovog otkrića se došlo sasvim slučajno testiranjem lijekova protiv depresije kod laboratorijskih miševa.

Dakle, nikotin utječe na smanjivanje apetita. Prestanak pušenja kao prvu posljedicu ima dobijanje dva do četiri kilograma u prvih nekoliko mjeseci, što se smatra normalnim.

Ukoliko, međutim, svojim dnevnim aktivnostima dodate pola sata brzog hoda ili još neku drugu fizičku aktivnost, problem ćete riješiti na najbolji način. Kilogrami neće ići gore, a očistit ćete tijelo od toksina uz jačanje kondicije.

Utjecaj na otpuštanje inzulina

Kada povučete dim cigarete, osjećaj pušenja vas, gotovo trenutno, stavlja u stanje šoka. Pušači nemaju naviku grickati između obroka, već se radije opredjeljuju za cigarete.

Pored efekta na potiskivanje gladi, nikotin ima i stimulišuće djelovanje, jer utječe na otpuštanje hormona inzulina. Inzulin kontrolira nivo šećera u krvi. Kada je ovaj mehanizam blokiran, postajemo hiperglikemični, a kao rezultat imamo da tijelo i mozak smiruju hormone koji nam daju osjećaj gladi. To je razlog što bivši pušači posežu za hranom.

U prvim danima odvikavanja od pušenja postoji česta i veoma jaka želja da se zapali cigareta. Većini nedostaje taj pokret ruke do usta prilikom prinošenja cigarete, pa i zbog toga češće posežu za hranom.

Nikotin i hrana u mozgu imaju istu, zajedničku hemijsku reakciju: oslobađaju dopamin, hormon „sreće” koji tijelo proizvodi i djeluje kao neurotransmiter. Iz njega se sintetizira adrenalin.

 I vježbanje oslobađa dopamin

Kada izbacite nikotin iz ove priče, a ubacite hranu, tada hrana stvara osjećaj zadovoljstva. Međutim, isti osjećaj zadovoljstva obezbijedit će vam i nešto drugo što je bitno za mršavljenje. To je fizička aktivnost.

Kada vježbate, tijelo oslobađa dopamin, tako da hranu ili cigarete možete zamijeniti aktivnim, zdravim životom koji će sagorjeti mnogo kalorija. Ubrzajte metabolizam, smršajte, oslobodite se zavisnosti i zadržite osmijeh na licu.

Postoji puno načina da se ne ugojite po prestanku pušenja i zadržite liniju. Fizički se aktivirajte, zamijenite lošu naviku dobrom – mozgu će biti svejedno, ali vašem zdravlju neće.

Nije neophodno da to bude trening visokog intenziteta, možete upražnjavati šta god vam prija – džogiranje, brzo hodanje, plivanje, preskakanje konopca – dovoljno je pola sata dnevno. Umjesto sjedenja za kompjuterom i traganja za novostima na fejsu, iskoristite vrijeme na bolji način.

Šta jedete za užinu

Obratite pažnju na užine – neka to budu zdrave „grickalice” uz svježe voće ili povrće. Izaberite mrkvu, celer, jedite sjemenke suncokreta, bundeve, bademe, pijte dosta vode, nemasni jogurt, čaj, kakao sa nemasnim mleijkom. Naravno, ne pretjerujte.

Suština zdrave ishrane je u umjerenosti i raznovrsnosti. Smanjite žudnju tako što sve industrijske proizvode poput čipsa, čokolada, slatkiša trebate izbjegavati i ne držati ih u kući.

Izbjegavajte alkohol jer on ne samo što goji, već će vas možda stimulirati da zapalite cigaretu. Za mnoge je kombinacija alkohola i duhana kao ruka i rukavica. Znači, smanjite unos kalorija iz alkohola i izbjegnite psihičku vezanost sa duhanom.

Ostvarujte jedan po jedan cilj jer više ciljeva znači rasipanje energije i fokusa što može dovesti da nijedan ne izvršite kako treba. Ne potcjenjujte svoj napor i cilj, vjerujte u sebe i budite uporni.

Odvikavanje od nikotina je proces, ne dešava se preko noći, ali ni ne traje dugo u poređenju sa godinama koje ste proveli sa cigaretom. Prihvatite svoje novo ja, jer ste ostvarili svoj cilj.

Ako se ipak ugojite nekoliko kilograma, ne očajavajte. Samo tražite i ostvarite cilj, jer kilograme možete izgubiti, ali pluća ne smijete.