ZDRAVLJE Male promjene dat će velike rezultate

Očistite loše masnoće iz krvi

Avaz.ba
08.05.2018 07:17

Holesterol je vrlo važan za normalan rad organizma, naprimjer kod stvaranja hormona, vitamina A, D i E te žučnih kiselina. Zbog toga sve ćelije u tijelu imaju vlastitu sposobnost stvarati holesterol, a ako ga ne mogu proizvesti dovoljno, u tome pomaže i jetra.

Zdravi holesterol

Tako se u našem organizmu proizvodi tri do pet puta više holesterola nego što ga unesemo hranom. Taj “zdravi” holesterol, koji omogućava normalno funkcioniranje organizma, naziva se dobrim, odnosno HDL holesterolom. No ako ga kroz prehranu unosimo previše, višak holesterola može završiti kao plak na krvnim žilama, kad postaje štetan. Taj holesterol ima oznaku LDL i predstavlja jedan od glavnih rizika koronarnih i cerebrovaskularnih bolesti. Smatra se da nivo ukupnog holesterola treba biti niži od 5 mmol/l, HDL holesterola viši od 1 mmol/l za žene, a LDL holesterola niži od 3 mmol/l, iako se te vrijednosti posmatraju i u odnosu prema drugim bolestima.   

Holesterol se može držati pod kontrolom i bez lijekova ako uvedete neke nove navike. Vježbanje je jedna od njih, jer ne samo da snižava loš holesterol nego povećava dobri. Pokušajte vježbati najmanje 30 minuta i to tri puta sedmično.

Jedite više vlakana jer zob, grah, bamija i ječam su bogati topivim vlaknima, a to pomaže tijelu da izbaci holesterol. Za početak dana možete pojesti zdjelu kuhane zobene kaše. Ako se odlučite za hladne zobene žitarice, prelijte ih sojinim, bademovim, rižinim ili nekim drugim nemliječnim mlijekom.

Biljno ulje

Holesterol nije isto što i masnoća, nevidljiv je i ima ga i u nemasnome mesu jer je dio ćelijskih membrana. Kada odstranite iz prehrane namirnice životinjskog porijekla, napravili ste velik korak prema snižavanju holesterola u krvi.

Ako pogledate na naljepnici hrane i vidite da je jedan od sastojaka hidrogenizirano biljno ulje, zaobiđite ga jer podiže holesterol.

Posvetite se sebi

Iako nam savremeni način života to vrlo često ne dopušta, pokušajte se što više posvetiti sebi i aktivnostima koje volite. Hronični stres može povisiti krvni pritisak, što povećava rizik od ateroskleroze koja se javlja kao posljedica nakupljanja plaka u arterijama. Istraživanje je pokazalo da stres kod nekih osoba može povisiti nivo holesterola.

Superhrana

1. Limun - Pun je kalija koji čisti natrij iz tijela.

2. Maslinovo ulje - Snižava loš i stimulira povećanje dobrog holesterola.

3. Narandže - Sadrže pektin koji snižava nivo holesterola.

4. Cvekla - Sadrži betain koji smanjuje upalne procese u organizmu i pomaže u čišćenju masne jetre.

5. Soja - Pridonosi umanjenoj proizvodnji lošeg holesterola.

6. Zobene pahuljice - Sadrže topiva vlakna koja reduciraju loš holesterol.

7. Bijeli luk - Snižava krvni pritisak i holesterol u krvi te sprečava stvaranje opasnih krvnih ugrušaka. Najdjelotvorniji je kad se koristi u sirovom stanju iako se u prodaji mogu naći brojni suplementi.

Crno vino

Crno vino sadrži flavonoide, koji snižavaju holesterol te štite srce i krvne žile. No umjerenost je najvažnija. Ženama je dovoljna čaša na dan, a muškarcima dvije. Više od toga poništit će sve korisne učinke vina.

Tagovi

Holesterol
NA VRH