ZDRAVLJE U KUĆI

Imate li sindrom 21. stoljeća?

Avaz.ba

5.5.2018

Budite li se često umorniji nego što ste zaspali, a tokom dana nemate energije za većinu aktivnosti te samo razmišljate o tome kako doći do kreveta? Nemojte takvu situaciju prihvatiti kao opće stanje nego se potrudite da to promijenite i vratite energiju u svoj život.

Odlazak u krevet

* Za početak, smanjite unos masne, teške i nezdrave hrane. Tijelo troši mnogo energije da bi takvu hranu preradilo, što znači da ćete vrlo brzo nakon obroka postati umorni. Nemojte jesti hranu poslije koje imate osjećaj da morate odspavati kako biste dalje mogli funkcionirati.

* Razmislite o vraćanju na vježbanje. Ukoliko je tijelo naviklo na nevježbanje, svako kretanje ubrzo će vam postati naporno, a to sigurno ne želite. Upišite neku aktivnost barem dva puta sedmično.

* Planirajte da ste u krevetu 7-9 sati i toga se pridržavajte. Ukoliko je moguće, bilo bi dobro da svake večeri idete u krevet u isto vrijeme i da se u isto vrijeme ujutro budite.

* Nemojte preskakati doručak. On je vrlo važan dio dana i za njega odvojite dovoljno vremena. Ukoliko je moguće, u doručak uključite žitarice cjelovitog zrna i jaja.

* Pijte dovoljno vode. Ukoliko imate mnogo posla, vjerovatno ne razmišljate o vodi, ali ona je važna za organizam.

* Pokušajte se nositi sa stresom. To uvijek zvuči lakše reći nego napraviti, ali i na vama je hoćete li se uzrujavati za svaku sitnicu ili ćete se sjetiti da na neke stvari ne možete utjecati i da samo morate duboko udahnuti.

Tjelesne funkcije

Moderan život postao je toliko stresan da je sam po sebi postao specifična bolest, nazvana sindrom 21. stoljeća, a prepoznala ju je i Svjetska zdravstvena organizacija. Sindrom 21. stoljeća utječe na sve tjelesne funkcije, a manifestira se kroz opći osjećaj slabosti, umora do smanjivanja seksualnog poriva.

Stručnjaci se slažu kako život ovako ubrzanim tempom mora ostaviti posljedice na zdravlje, a kažu kako to više nije stanje nego ozbiljna bolest.

Pogađa žene

Sindrom 21. stoljeća ili adrenalna slabost pojavljuje se zbog visokog nivoa hormona kortizola, koji se pojačano proizvodi u stanjima stresa i uzbuđenosti. Osobe koje uvijek žive brzim životnim tempom, navikle su tijelo da se unaprijed priprema za takva stanja. Zanimljivo je da ova bolest češće pogađa žene nego muškarce. Recesija nije pomogla situaciji, jer sve više i više ljudi prolazi kroz stresno razdoblje zbog dugova i novčane krize.

Eterična ulja

Protiv umora najbolje djeluju eterična ulja cimeta, bora i ruzmarina, a za poboljšavanje koncentracije mandarine. Nekoliko kapi eteričnog ulja nakapajte u mirisnu lampu, napunjenu vodom. Osim što će vas mirisi potaknuti na bolji rad, radni prostor djelovat će svježije i ugodnije.

Nemojte pokušavati zamijeniti eterična ulja umjetnim osvježivačima zraka, jer su eterična ulja najkoncentriranije tekućine, dobivene specijalnim postupcima iz bilja, a miris otpuštaju postepeno i nimalo agresivno.

Vino kao pomoć

Vino, u kombinaciji s ljekovitim biljem, pomaže kod sezonske depresije i stalnog umora:

1. Dvije šake rutvice namačite sedam dana u litru crnog vina, procijedite i pijte gutljaj po gutljaj jedan decilitar dnevno najmanje šest sedmica.

2. Pomiješajte bosiljak, majčinu dušicu i ruzmarin. Dvije kašike mješavine biljaka poparite sa pola litra provrelog razrijeđena vina. Ostavite da odstoji jedan sat. Pije se po pola čaše prije i poslije jela.

S alkoholom nemojte pretjerivati i držite se preporučenih količina, jer dugoročno konzumiranje alkohola potiče osjećaj depresije.

Čokolada

Nedavno objavljeno istraživanje, provedeno u Istočnom Jorkširu, pokazalo je kako se hronični umor značajno smanjio kod osoba koje su svakodnevno tokom osam sedmica jele 45 grama posebne tamne čokolade. Čokolada koju su koristili u istraživanju, sastojala se od 85 posto kakaa, a bila je obogaćena flavonoidima. Stručnjaci vjeruju kako takva čokolada značajno utječe na neurotransmitere koji reguliraju umor i pospanost.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.