Što je bolje popiti ujutro: Đus ili mlijeko? Evo odgovora

Avaz.ba

Čaša svježeg soka od narandže ide uz najčešću sliku zdravog doručka i mnogima je nezaobilazan dio jutarnje rutine.

No, jeste li se zapitali je li to zaista najbolji izbor?

Sok od narandže 

Čaša soka od narandže u prosjeku sadrži 110 kalorija i osigurat će vam dnevnu dozu vitamina C, antioksidansa koji štiti kožu od sunca i mozak od opasnih supstanci koje se nalaze u zagađenom zraku. Ipak, previše narandžinog soka može uzrokovati oštećenje zubne cakline. 

Nedavno istraživanje provedeno na Eastman Institutu za oralno zdravlje pri Univerzitetu Ročester pokazalo je slabljenje zubne cakline za čak 84 posto kod osoba koje piju narančin sok pet dana za redom. Slično djelovanje imaju i ostali voćni sokovi zbog kiseline koju sadrže, a puno gori izbor je piti razne sode i energetske napitke.

Mlijeko 

Čaša mlijeka s 2 posto mliječne masti osigurat će vam 20 posto od ukupne dnevne potrebe za proteinima i trećinu potrebne dnevne količine kalcija. 

Nedavno istraživanje pokazalo je da osobe koje ujutro piju čašu mlijeka, manje osjećaju glad do ručka. Kalcij pomaže u regulaciji hormona koji kontroliraju tjelesnu težinu, a nije ni "agresivno" za vaše zube poput soka od naranče. 

Stručnjaci savjetuju da svakako birate organsko mlijeko, iz domaćeg uzgoja bez antibiotika i dodanih hormona rasta jer će vam takvo mlijeko osigurati i količinu antioksidansa koju sadrži i sok od naranče. 

Organsko mlijeko sadrži 75 posto više beta - karotena, 50 posto više vitamina E, antioksidansa koji jača imunološki sistem i može biti učinkovit u borbi protiv nekih vrsta raka i srčanih oboljenja, dva do tri puta više luteina i oko 70 posto više omega-3 masnih kiselina. 

Zaključak stručnjaka: Pijte mlijeko za doručak!

Više o:

Đus Mlijeko
NA VRH

Podijeli članak na