Deset najboljih namirnica za zdravlje žene

Često zapostavljate ishranu?

(Mi.K.)

Pored toga što preventivno djeluje na veliki broj oboljenja, pravilna ishrana može pomoći i u izliječenju. Pogledajte šta bi trebalo da bude obavezan dio jelovnika svake žene.

Žene žive ubrzanim tempom - vode računa o porodici, vaspitanju djece, idu u kupovinu, održavaju kuću, kuvaju i idu na posao. S takvim užurbanim načinom života, često zapostave svoje zdravlje.

Fizičko i psihičko zdravlje je u direktnoj vezi s načinom ishrane. Hranljive materije poput vitamina B i D, proteina, gvožđa, folne kiseline, hroma, kalcijuma, magnezijuma, enzima, vlakana i esencijalnih masnih kiselina veoma su važne za zdravlje svake žene.

Pravilnim izborom hrane mogu se ojačati kosti, povećati energija i djelovati prevenitvno na pojavu brojnih bolesti.

Evo spiska namirnica koje bi trebalo često da se nađu na vašem jelovniku:

Grčki jogurt

zdravlje-1

U poređenju s običnim jogurtom, grčki jogurt sadrži manje masnoće i više kalcijum i proteina, koji su neophodni za zdrave zube, jake mišiće i čvrste kosti. Redovnim konzumiranjem grčkog jourta ćete poboljšati varenje i spriječiti pojavu gasova i nadutosti. Također, neka istraživanja su pokazala da grčki jogurt djeluje preventivno na pojavu raka dojke, čira na želucu i vaginalnih infekcija.

Grah

zdravlje-2

Grah sadrži veliki procenat vlakana, proteina i flavonoida, a malo masnoće. Ishrana bogata grahom vam može pomoći u mršavljenju, regulisanju nivoa šećera i djelovati preventivno na srčana oboljenja i rak dojke. Također, grah ima pozitivnu ulogu u regulisanju hormona. Ova namirnica je dobra i za trudnice jer je bogata folnom kiselinom.

Spanać

zdravlje-3

Spanać, baš kao i drugo lisnato povrće, spada u obaveznu namirnicu za žene svih uzrasta. Obiluje važnim hranljivim materijama, poput gvožđa, kalcijuma, folne kiseline i vitamina K, C, E i B. Pored toga, spanać je bogat amino kiselinama, antioksidantima i snažnim fitohemikalijama koje su značajne za zdravlje žena. Spanać je odličan za zdravlje srca, kože, očiju, kostiju i jetre.

Paradajz

zdravlje-4

Bogat likopenom, antioksidantom koji djeluje preventivno na pojavu raka grlića materice i raka dojke, paradajz je obavezna namirnica na jelovniku žena. Pored toga, likopen štiti i kožu od štetnih sunčevih zraka. Polifenoli iz paradajza djeluju pozitivno na srce.

Jagode

zdravlje-5

Jagode sadrže dosta vitamina C i kalijuma, pa su odlične za jačanje imuniteta. Moćni antioksidanti u jagodama štite srce, ublažavaju bore, poboljšavaju vid, smanjuju upale i smanjuju rizik od urinarnih infekcija. Jagode mogu smanjiti rizik i od nekoliko vrsta kancera.

Avokado

zdravlje-8

Ovo je jedna od najboljih namirnica protiv starenja za žene. Avokado sadrži dobre masti, antioksidante i fitonutrijente koji djeluju povoljno na mozak, sprječavaju bore i kožu čine zdravom.

Bademi

zdravlje-10

Ova namirnica sadrži mnogo hranljivih materija - proteine, dobre masti, kalcijum, fosfor, cink, bakar, selen, folnu kiselinu, vitamine E i A. Bademi mogu smanjiti nivo lošeg holesterola, poboljšati san, djelovati preventivno na srčana oboljenja i kancer. Pored toga, bademi vam mogu pomoći da smršate.

Losos

zdravlje-6

Omega 3 masne kiseline djeluju pozitivno na zdravlje mozga i vaskularnog sistema. Losos je odličan izvor omega 3 masnih kiselina, koje se preporučuju u trudnoći, a mogu popraviti i raspoloženje i štite od Alchajmerove bolesti. Losos je niskokaloričan i ima visok sadržaj vitamina D.

Tamna čokolada

zdravlje-7

Ova poslastica je bogata antioksidantima i naročito se preporučuje ženama. Odličan je način da apetit držite pod kontrolom, a ima i dosta hranljivih materija. Flavonoidi koji se nalaze u tamnoj čokoladi čuvaju zdravlje arterija i smanjuju rizik od srčanih oboljenja. Serotonin u čokoladi poboljšava rasoloženje, a veoma su zdravi i drugi sastojci ove poslatice - magnezijum, mangan, bakar, cink i fosfor.

Maslinovo ulje

zdravlje-9

Maslinovo ulje djeluje prevenitvno na rak debelog crijeva, dojke i kože. Pored korisnih fenolnih antioksidanata, sadrži i biofenole koji snižavaju krvni pritisak i sprječavaju srčana oboljenja. Pored toga, maslinovo ulje ima i snažna antiupalna dejstva i mogu smanjiti tegobe nastale kao posljedica hroničnih oboljenja.

NA VRH

Podijeli članak na