SAVJETI

Kako pretilost uništava zdravlje

Javljaju se teškoće s disanjem, brzo umaranje, visok krvni pritisak, dijabetes, bol u zglobovima i slično

Z. K.

Pretilost donosi i niz psihosocijalnih problema

Foto: Ilustracija


Pretilost nastupa kada kroz duže razdoblje osoba unosi više kalorija nego što potroši. S pretilošću se znatno povećava rizik i za niz drugih zdravstvenih problema, tvrde stručnjaci. Javljaju se teškoće s disanjem, brzo umaranje, visok krvni pritisak, dijabetes, bol u zglobovima i slično.

Kvalitet života

Osim problema na medicinskom području, pretilost donosi i niz psihosocijalnih problema. Takve osobe imaju nisko samopouzdanje, mogu patiti od depresije, često ih diskriminiraju te im je generalno narušen kvalitet života. S obzirom na to da je pretilost sve češće stanje u svijetu, važno je znati načine prevencije.

  • Treba imati uravnotežene obroke te raznoliku prehranu

    Treba imati uravnotežene obroke te raznoliku prehranu

    Foto: Ilustracija


Treba imati uravnotežene obroke te raznoliku prehranu. Fizička aktivnost je vrlo bitan zaštitni faktor, ne samo u prevenciji pretilosti, već i za smanjivanje rizika od kardiovaskularnih bolesti, osteoporoze i raka.

Stručnjaci preporučuju barem 30 minuta kretanja dnevno.

Mnogi stručnjaci, koji su objavili istraživanja u magazinu „The Journal of Clinical Nutrition“, kažu da je brojanje koliko kalorija unosite, a koliko trošite relativno nebitno kada ste na dijeti. Fokus u tom trenutku mora biti na kvalitetu prehrane.

Vagajte se

Jedan od najboljih načina da stanete pretilosti na kraj je prevencija postepenog nakupljanja kilograma koji se odvija kroz duži period. Danas je vrlo lako unijeti puno više kalorija nego što vam treba u danu, ali ako ta navika potraje, može voditi do pretilosti, ističu stručnjaci. Da biste to spriječili, vagajte se stalno, a ako vidite da brojka raste, znajte da je vrijeme za neke promjene.

Hrana puna kalorija

Procesuirana hrana je često bez nutrijenata, ima puno kalorija, jednostavnih ugljikohidrata i dodatog šećera, a to su stvari koje uzrokuju skok inzulina, dok ćete vi ostati gladni puno duže. Izbjegavajte takve namirnice i birajte one koje će vam ponuditi nutrijente, kao što su: voće, povrće, maslinovo ulje, losos, namirnice bez škroba, zamijenite slatke napitke vodom, a kolače orašastim plodovima. 

Fizička aktivnost

  • Redovna aktivnost je ključna za cjelokupno zdravlje

    Redovna aktivnost je ključna za cjelokupno zdravlje

    Foto: Ilustracija


Gladovanje, kažu stručnjaci, nikada neće uroditi plodom jer tijelo zna kada se ne hrani i mijenja se rad metabolizma kako bi kompenzirao nedostatak. Postoje dokazi da se metabolizam mijenja kao dio evolucijske prilagodbe na gladovanje, a tijelo osjeća da mu se ne pruža dovoljno kalorija. Te promjene u metabolizmu utjecat će na vašu težinu.

Redovna aktivnost je ključna za cjelokupno zdravlje pa tako i za zdravu tjelesnu težinu, a, naravno, velik je broj ljudi koji zaboravljaju koliko je aktivnost važna. Vježbe s otporom, bilo da se radi o korištenju tega ili strojeva, veoma je važna jer gradi mišiće, a taj proces ubrzava metabolizam i tako se ubrzano tope i masnoće.

Stručnjaci smatraju kako biste za dobro zdravlje trebali barem 150 minuta u sedmici biti aktivni, iako se radi o brzom hodanju ili bicikliranju. Ako želite izgubiti kilograme, potrebno je, ipak, malo više truda.

Više o temi Pretilost

SAVJETI
Kako spriječiti pretilost kod djece
ISTRAŽIVANJA
Pretilost je rizična za fetus

Više o:

Pretilost Zdravlje
NA VRH

Podijeli članak na