KORISNO

Kako da pobijedite nesanicu

Ćureće meso sadrži aminokiselinu triptofan, koja aktivno stimulira proizvodnju melatonina

Z. K.

Mala šaka badema noću može dati željeni efekt “tablete za spavanje”

Foto: Ilustracija


U idealnom slučaju morate spavati od 7 do 9 sati dnevno bez prekida, ali ne uspijevaju svi. Stres, ludi radni ritam i višak digitalnih informacija mogu negativno utjecati na trajanje i kvalitet vašeg sna.

Željeni efekt

U pokušaju da uspostave svoj režim, mnogi pribjegavaju meditaciji, dubokom disanju, pa čak i tabletama za spavanje. Stručnjaci predlažu da jedete ove namirnice za dobar san.

Badem – Bogati su raznim vitaminima i mikromineralima. Samo 28 grama badema sadrži oko 18 posto dnevne vrijednosti fosfora i 23 posto vitamina B2 potrebnog za odraslo tijelo. Ali najvažnije za vas, ovi orasi su odličan izvor melatonina. Melatonin je poznat kao “hormon sna”. Regulira vaš unutrašnji “sat” i signalizira mozgu da zaspi. Stoga, mala šaka badema noću može dati željeni efekt “tablete za spavanje”.

  • Kivi je hranjiv i ima vrlo malo kalorija

    Kivi je hranjiv i ima vrlo malo kalorija

    Foto: Ilustracija


Ćureće meso - Ćuretina je jedan od najzdravijih mesnih proizvoda. Sadrži riboflavin, fosfor i selen. Također, ćureće meso sadrži aminokiselinu triptofan, koja aktivno stimulira proizvodnju već poznatog „hormona spavanja“ - melatonina. Ova hrana je, također, bogata proteinima - neka istraživanja sugeriraju da mala količina proteina može izazvati pospanost.

Popularni napitak

Čaj od kamilice - Jedan je od najpopularnijih toplih napitaka poznat po svojim umirujućim svojstvima. Sadrži apigenin, antioksidant za koji se pokazalo da se uspješno bori protiv nesanice.

Jedite orahe

Orasi sadrže oko 19 vitamina i minerala. Između ostalog, bogati su i melatoninom. Shodno tome, konzumiranje malih količina oraha može vam pomoći da prilagodite san.

Kivi i riža

  • Pomaže u snižavanju nivoa šećera u krvi

    Pomaže u snižavanju nivoa šećera u krvi

    Foto: Ilustracija


Kivi je hranjiv i ima vrlo malo kalorija. Konzumiranje kivija blagotvorno utječe na nivo holesterola i funkcioniranje digestivnog sistema. Između ostalog, kivi je, također, dobar za spavanje. U istraživanju 24 odrasle osobe jele su svaki dan 2 kivija sat prije spavanja.

Do kraja studije, 42 posto volontera je brže zaspalo. To može biti zbog činjenice da kivi stimulira proizvodnju “hormona sreće” serotonina, koji je, također, uključen u regulaciju obrazaca spavanja.

Riža je, također, poznata po svojim korisnim svojstvima i po tome što je bogat brojnim vitaminima. Pomaže u snižavanju nivoa šećera u krvi i blagotvorno djeluje na san. Ljekari savjetuju da jedete rižu najkasnije sat prije spavanja kako biste poboljšali kvalitet i trajanje sna.

Više o temi Prehrana

Više o:

Prehrana Zdravlje San
NA VRH

Podijeli članak na