RIJEČ STRUKE

Šta sve može izazvati bolove u koljenima

Može biti rezultat kombinacije problema, uključujući loše navike tokom treninga, slabu fleksibilnost mišića i druge mehaničke neravnoteže

Piše: Dr. Edin Buljugić

Javlja se najčešće kod trkača

Foto: Ilustracija


Sindrom iliotibijalne trake (ITBS ili ITB sindrom) je opetovana povreda vezivnog tkiva koja se nalazi na bočnom ili vanjskom dijelu bedra i koljena. Uzrokuje bol i osjetljivost na tim područjima, posebno neposredno iznad zgloba koljena. Sindrom iliotibijalne trake je najčešći uzrok bočnih bolova u koljenu kod trkača i biciklista.

Povećano trenje

Iliotibijalna traka (IT) je gusta traka fascije (tkiva) koja započinje na ilijačnom grebenu u zdjelici, prolazi niz bočni ili vanjski dio bedra i prelazi preko koljena da bi se pričvrstila u gornji dio potkoljenice ili potkoljenice. Kada se koljeno savija, iliotibijalna traka se nalazi iza bedrenog epikondila, koštanog ispupčenja femura ili bedrene kosti u zglobu koljena.

IT opseg se pomiče naprijed preko kondila kada je koljeno ispruženo. Postoji vrećica ili bursa koja omogućava traci da glatko klizi po kondilu, ali ako se na ovom području dogodi upala, povećano trenje od opetovanog trljanja iliotibijalne trake preko koštanog kondila, može uzrokovati bol, posebno duž vanjskog aspekta koljenskog zgloba.

  • Dr. Edin Buljugić

    Dr. Edin Buljugić

    Foto: Avaz


Ako se simptomi zanemaruju, upala se može nastaviti i ožiljci se razvijaju u bursi, smanjujući opseg pokreta koljena i uzrokujući sve veći bol smanjenjem aktivnosti.

Upala iliotibijalne trake je sindrom prekomjerne upotrebe, koji se najčešće javlja kod trkača na duge staze, biciklista i drugih sportista koji opetovano čuče.

Loše navike

Sindrom iliotibijalnog pojasa može biti rezultat kombinacije problema, uključujući loše navike u treningu, slabu fleksibilnost mišića i druge mehaničke neravnoteže u tijelu, posebno u donjem dijelu leđa, karlici, bokovima i koljenima.

Kako sebi pomoći

Pri pojavi prvih simptoma s vanjske strane koljena sportista mora istražiti eventualne greške u treningu koje mogu uzrokovati nastanak sindroma trenja i ispraviti ih. Obavezno treba proučiti svoju sportsku obuću i ako je istrošena, trebalo bi je odmah promijeniti.

Osim toga, treba odmah započeti primjenjivati led na bolno područje (ne direktno na kožu i ne masirati) četiri do pet puta dnevno tokom desetak minuta. Ukoliko se bol nastavi i tokom sedam do deset dana, trebalo bi svakako potražiti ljekarsku pomoć.

Više o temi Edin Buljugić

NA VRH

Podijeli članak na