SAVJETI

Briga o zdravlju neka vam bude na prvom mjestu: Važno je jesti raznovrsnu hranu

Vlakna su izuzetno važan dio svakog zdravog jelovnika, jer imaju brojne pozitivne učinke na probavni sistem, reguliraju šećer u krvi

Z. K.

Trebate jesti što više namirnica koje su bogate vlaknima

Foto: Ilustracija


Za početak, važno je jesti raznovrsnu hranu. Kad god je moguće, žene trebaju konzumirati hranu koja nije bila izložena toksinima i pesticidima, a to su većinom namirnice iz domaćeg uzgoja. Trebate jesti što više namirnica koje su bogate vlaknima. Tu spadaju voće i povrće, mahunarke, cjelovite žitarice te sjemenke i orašasti plodovi.  

Vlakna su izuzetno važan dio svakog zdravog jelovnika, jer imaju brojne pozitivne učinke na probavni sistem, reguliraju šećer u krvi. Savjetuje se da i cjelovite žitarice uvrstite u svakodnevni jelovnik. Namirnice kao što su ječam, proso, zob i heljda, imaju veoma povoljan učinak na zdravlje. Bogate su proteinima, zdravim mastima i vlaknima, ali i brojnim vitaminima i mineralima.

Također, ograničite unos visoko procesirane hrane, pogotovo one koja je prošla kroz brojne postupke obrade, kojima su u nju dodane velike količine šećera, soli i nezdravih masti. Tu se prvenstveno misli na gazirana pića, slatkiše i grickalice. Od masnoća ne trebate bježati, ali one moraju biti zdrave, većinom nezasićene masti. Nalaze se u orašastim plodovima, sjemenkama, ribi, avokadu i biljnim proizvodima.

Vrlo je važno da ograničite unos soli. Povišen unos soli potječe zadržavanje vode, opterećuje bubrege, krvne žile i srce, dok je tečnost ključna za normalno funkcioniranje organizma. Na prvom mjestu neka vam bude voda.

NA VRH

Komentari

Podijeli članak na