ISTRAŽIVANJA

Naučnici pronašli novi organ u grlu

Z. K.

Nalaze se unutar nazofarinksa iza nosa

Foto: Agencija

Ranije su stručnjaci mislili da postoje samo mikroskopske pljuvačne žlijezde unutar nazofarinksa iza nosa, ali istraživači holandskog instituta za rak su otkrili novi set pljuvačnih žlijezda dužine skoro 2 centimetra.

Novootkrivene žlijezde su nazvali tubarnim pljuvačnim žlijezdama zbog njihovog položaja nad dijelom hrskavice koji se zove torus tubarius. Prilikom PSMA PET-CT skeniranja ljekari ubrizgavaju pacijentu radioaktivni "trag". Ovaj tragač se dobro veže za protein PSMA koji je povišen u ćelijama karcinoma prostate, a, također, je vrlo dobar u otkrivanju tkiva pljuvačnih žlijezda.

Istraživači su rekli da će se novootkrivene žlijezde vjerovatno koristiti za podmazivanje gornjeg dijela grla iza nosa i usta, piše Sky News. Kako bi potvrdili svoje otkriće naučnici su pregledali 100 pacijenata i otkrili da svi imaju te žlijezde, a secirali su i područje nazofarinksa dva tijela i rezultati su bili isti.

Više o temi Organ