SAVJETI

Hrana od koje ćete se osjećati bolje: Melem za vaše tijelo i mozak

Da biste izbjegli nepoželjne učinke procesuirane hrane sami kuhajte jela

Z. K. / Avaz.ba

Slasna, prepuna antioksidanata, tjera i tjeskobu posebno ona mliječna

Foto: Ilustracija


Sve više istraživanja u području neuroznanosti i prehrane pokazuju da ljudi koji jedu moderno prerađenu hranu snose veći rizik od depresije, tjeskobe, promjene raspoloženja, hiperaktivnosti i drugih mentalnih i emocionalnih problema, navode stručnjaci.

Protiv depresije

Da biste izbjegli nepoželjne učinke procesuirane hrane na zdravlje, sami kuhajte jela od cjelovitih i prirodnih namirnica. Bit će to melem za vaše tijelo i mozak. Losos i druge masnije ribe koje su bogate omega-3 masnim kiselinama mogu igrati važnu ulogu u vašem cjelokupnom raspoloženju.  

Istraživanja pokazuju da ove masnoće imaju zaštitni učinak protiv depresije i čak smanjuju anksioznost.  Ostali izvori ovih dobrih masnih kiselina su orasi i sjemenke, posebno lanene. Bademi su bogati spojevima koje zovemo tirozin, a odgovorni su za proizvodnju dopamina i drugih neurotransmitera povezanih s raspoloženjem.  

To znači da biste trebali jesti šaku orašastih plodova dnevno i tako poboljšati zdravlje kardiovaskularnog sistema, a zahvaljujući bogatstvu vlakana i mononezasićenih i polinezasićenih masnih kiselina, podići ćete i raspoloženje.

Štiti mozak

Tu je i jabuka koja sadrži kvercetin, antioksidativnu tvar koja brani stanice mozga od slobodnih radikala koji mogu oštetiti neurone kao i čokolada.  

Dokazano, trenutačno podiže raspoloženje. Slasna, prepuna antioksidanata, tjera i tjeskobu posebno ona mliječna. Za sve ostale željne „podizanja”, tu je tamna čokolada.

Sjemenke suncokreta i soja

  • Suncokret je bogat i vitaminom E koji štiti srce, te selenom

    Suncokret je bogat i vitaminom E koji štiti srce, te selenom

    Foto: Ilustracija


Sjemenke suncokreta su izvrstan izvor tirosina, neesencijalne aminokiseline koja poboljšava mentalne funkcije i raspoloženje. Suncokret je bogat i vitaminom E koji štiti srce, te selenom. 

Soja je još jedan izvor tirosina, koja tijelu, također, omogućava odlične doze proteina koji gode srcu. Mogu pomoći i u sprečavanju bolesti kostiju te smanjiti simptome menopauze.

Zdravlje
Sezonska hrana čuva imunitet

Više o temi Hrana

STIŽE SEZONA GRIPE
Hrana za jak imunitet

Više o:

Hrana Zdravlje Riba
NA VRH

Podijeli članak na