KORISNO

Tri zanemarena izvora proteina

Proteine možemo naći i u ova tri zanemarena izvora – kvinoji, čia sjemenkama i kikiriki puteru

Piše: Z. K. / Avaz.ba

Kvinoja je dobar izvor vitamina i minerala

Foto: Ilustracija


Proteine možemo naći i u ova tri zanemarena izvora – kvinoji, čia sjemenkama i kikiriki puteru.

- Kvinoja je dobar izvor vitamina i minerala poput magnezija, kalija i fosfora. No ova pseudoceralija je i odličan izvor bjelančevina. Za razliku od drugih sličnih izvora proteina koje nisu životinjskog porijekla kvinoja sadrži svih devet esencijalnih amino kiselina.  U stotinu grama nalaze se 4 grama ove važne tvari te otprilike 370 kalorija. Jedite kvinoju umjesto riže i kruha, dodajte salatama, a od njih možete napraviti i slatke zalogaje.

- Chia sjemenke su najbolji dokaz da moćna "oružja“ dolaze u malim pakiranjima. Ove minijaturne sjemenke sadrže značajnu količinu prehrambenih vlakana, željeza, kalcija, magnezija i cinka. Uz to su odlični izvori bjelančevina i omega 3 masnih kiselina te se nameću kao neizbježni sastojak prehrane osoba koje ne jedu hranu životinjskog porijekla. U dvije kašike chia sjemenki nalazi se skoro 10 grama bjelančevina. Nemojte ih nikad jesti suhe već ih najprije namočite desetak minuta u vodi, mlijeku, jogurtu. 

- Maslac od kikirikija birajte pažljivo. Čitajte deklaracije i kupujte teglice koje sadrže visoki postotak kikirikija, a izbjegavajte one bogate šećerima. U stotinu grama maslaca od kikirikija nalaze se čak 32 grama bjelančevina. Želite li ojačati svoju muskulaturu, uz dnevne treninge uključite konzumaciju ovog ukusnog namaza.  

Sveznadar
Sok od ananasa riznica zdravlja

Više o temi

ZDRAVLJE
Grah - biljni izvor proteina
NA VRH

Komentari