SAVJET NUTRICIONISTA

Moguće je zasladiti se, a izbjeći šećer

Nutricionisti kažu da želju za slatkišima ponekad možete zadovoljiti i uz pomoć namirnica koje ne sadrže nimalo konzumnog šećera

Z. K. / Avaz.ba
13.09.2020 08:45

Kad vas "uhvati" želja za slatkim, u običnu kafu dodajte kašičicu cimeta

Foto: Ilustracija

Samo pravi ovisnici o slatkišima znaju kako je kad vam "padne šećer". Mnogi su spremni da obustave sve što rade kako bi otišli do frižidera ili prodavnice po svoju dozu slatkog. Ipak, nutricionisti kažu da želju za slatkišima ponekad možete zadovoljiti i uz pomoć namirnica koje ne sadrže konzumni šećer. 

Ovo su neke od njih:

 1. Cimet: Kad vas "uhvati" želja za slatkim, u običnu kafu dodajte kašičicu cimeta. Iako ovaj začin nije sladak, naš mozak ga povezuje s desertima poput kolača i pita, te tako kreira iluziju slatkoće. Možete da ga dodate i u zobenu kašu ili jogurt.

2. Ekstrakt vanilije: Kap-dvije ekstrakta vanilije transformirat će ukus napitaka i hrane u neponovljivi gastronomski doživljaj.

  • Umjesto šećera dodati jednu izgnječenu bananu
    Umjesto šećera dodati jednu izgnječenu bananu Foto: Ilustracija

3. Banane: Probajte mafine, palačinke ili patišpanje u koje ćete umjesto šećera dodati jednu izgnječenu bananu. Ovo voće s visokim postotkom fruktoze zasladit će vaš desert i dati mu sočnost.

4. Karamelizirani luk: I slana jela traže šećer, pogotovo kad je potrebno da uravnotežite kiselost sosa od paradajza ili gorčinu patlidžana. Zato, kuhanje obavezno započnite dinstanjem crvenog luka, koji je prirodno sladak. Važno je da luk dinstate na umjerenoj temperaturi duže vrijeme, tačnije dok ne dobije lijepu smeđu boju.

 5. Dašak citrusa: Gotovo da nema hrane koju malo iscijeđenog soka od citrusnog voća poput narandže neće "popraviti".

Dodajte ovaj slatko-gorki sok pitama od bobičastog voća, supama i preljevima za salate, a možete i da ga koristite i za kiseljenje povrća.

Komentari

NA VRH