KORISNO

Hladna voda umanjuje stres

Stručnjaci napominju da i pored zdravstvenih prednosti trebate biti oprezni

Z. K. / Avaz.ba

Pet minuta plivanja u hladnoj vodi ima pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje

Foto: Ilustracija


Plivanje aktivira svaki mišić, a istovremeno se ne stvara pritisak na zglobove i kičmu, mišići se jačaju, a tijelo postaje izdržljivo.

Savjet ljekara

Sve više istraživanja potvrđuju kako samo pet minuta plivanja u hladnoj vodi ima vrlo jak pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje te umanjuje simptome stresa, anksioznosti i depresije, a jača libido. 

Stručnjaci napominju da i pored zdravstvenih prednosti trebate biti oprezni ako plivate u hladnoj vodi. Morate savladati tehniku kako biste bili sigurni, a evo nekoliko savjeta kako to postići.

1. Provjerite svoje stanje kod ljekara - Važno je prije bilo kakvog riskantnog sporta, a posebno plivanja u hladnoj vodi provjeriti zdravstveno stanje organizma. Tako u slučaju da imate problema sa srcem, visokim krvnim pritiskom, astmom ili ste trudni, svakako tražite savjet svog ljekara.

2. Nikada ne plivajte sami - Za ovo pravilo ne postoji kompromis, potražite osobe koje puno znaju o ovoj aktivnosti i razumiju koliko je opasno u takvim uvjetima biti sam u vodi. Sigurno postoje i grupe u koje se možete uključiti, a čiji će vam članovi dati sve potrebne savjete.

Krećite se

3. Krećite se - Prije nego uđete u vodu, a posebno more, dobro pogledajte gdje možete najbrže izaći van ako to bude potrebno. Druga je važna stavka prilagodba na hladnu vodu, a kako biste to postigli krećite se. Na početku radite velike zamahe kako bi se pokrenuli. Nije važna savršena tehnika, ali je važno da se krećete.

Dišite polako

  • Kontrolirajte disanje

    Kontrolirajte disanje

    Foto: Ilustracija


Znate kako ulazak u hladnu vodu može čovjeka ostaviti doslovno bez daha, pa se opustite i kontrolirajte disanje jer vam panika nikako ne može pomoći. Također, ako imate prilike koristiti vanjske bazene, svakako to učinite jer će vam mirna čista voda omogućiti uživanje u plivanju. 

Mentalno zdravlje

  • Hladna voda sužava krvne žile

    Hladna voda sužava krvne žile

    Foto: Ilustracija


Nije nova vijest da se hladna voda definira kao ljekovita kada je u pitanju mentalno zdravlje. Hidroterapija je poznata metoda koja se koristi od pamtivijeka za postizanje balansa cijelog tijela. Kako se radi o izmijenjenom izlaganju toploj pa hladnoj vodi, istraživanja zaključuju kako doslovno tako jačamo mozak. 

Naime, hladna voda sužava krvne žile koje krv vode do svih organa pa i mozga, a ona ih opskrbljuje kisikom i nutrijentima koje jačaju funkcije mozga, što će utjecati i na smanjenje otpuštanja hormona stresa, ali otpustiti hormon sreće.

Engleski centar za sigurnost u hladnoj vodi predlaže da ona ne smije biti ispod 25 stepeni, dok Internacionalni odbor za vodene sportove smatra da je to temperatura ispod 18 stepeni.

NA VRH

Komentari

Podijeli članak na