SAVJETI

Nove životne navike za prevenciju dijabetesa

Ako želite smršavjeti, izbjegavajte koncentrirane ugljikohidrate

Avaz.ba

Svakako uzimajte redovne obroke

Foto: Ilustracija


Prevencija dijabetesa vrlo je važna, a moguće ju je postići promjenom životnih navika i odabirom zdravijeg načina života. Često nakon grešaka koje su donijele neku nelagodu (loš san zbog preobilne večere, mamurluk nakon pretjeranog uživanja u alkoholu ili nezgodu na skijanju za koje se nismo fizički dovoljno pripremili) sami sebi obećavamo da ćemo se u idućoj godini popraviti.

Sezonske namirnice

Zar baš mora nastupiti neka nezgoda koja će nas natjerati da započnemo misliti o onome što nam je toliko dragocjeno, a ne znamo cijeniti – naše zdravlje. 

Preobilna i nepravilna prehrana: toliko mnogo savjeta kako smršavjeti, kako se pravilno hraniti, šta nikako ne bismo smjeli jesti i sl., da se na kraju mnogi pitaju šta uopće smijem jesti. Koristite hranu koja je udomaćena u našem podneblju, koja je sezonska i koja se jednostavno priprema. 

Svakako uzimajte redovne obroke (tri glavna i dva međuobroka), koji sadrže umjerene količine različitih namirnica (ne preskačite ih, ali računajte da je i jabuka obrok). Ako želite smršavjeti, izbjegavajte koncentrirane ugljikohidrate (namirnice koje sadrže šećer i brašno), a zasitite se povrćem i umjereno voćem (sadrži veću količinu šećera). Neka vam tanjir bude ispunjen povrćem, meso veličine vašeg dlana, a ugljikohidrata (krompir, riža, tjestenina) tek jedna kašika.

Voće i voda

Večera ne bi smjela biti poslije 19 sati, a ako prije spavanja morate nešto pojesti, uzmite voće ili lagani mliječni obrok. Ne zaboravite na vodu, pijte je natašte, tokom dana i uz jelo.

  • Kad god ste u mogućnosti idite pješice i stići ćete prije i opuštenije

    Kad god ste u mogućnosti idite pješice i stići ćete prije i opuštenije

    Foto: Ilustracija


Fizička neaktivnost

Danas se svi žurimo i mislimo da ćemo na vrijeme stići ako idemo automobilom. Uputite se na posao, u trgovinu, na kafu, prijateljima ili kad god ste u mogućnosti pješice i stići ćete prije i opuštenije. Razgibat ćete se prije posla, a bit će vam dobro i kući otići pješice da sav stres istresete i ostavite ga negdje iza sebe. Ako ste u mogućnosti, nabavite psa, bit će to redovan motiv da s njim bar dva puta dnevno šetate.

  • Uživajte u kretanju i druženju

    Uživajte u kretanju i druženju

    Foto: Ilustracija


Mobitel i kretanje

Na mobitelu podesite brojač koraka pa ćete se začuditi koliko kilometara možete dnevno proći, a da se značajno ne umorite. Onda će vas to vući da učinite još i da se sami sa sobom takmičite. Korisno je upisati se na neki oblik gimnastike, vježbanja, joge ili nešto što vam odgovara dva do tri puta sedmično. To će vas primorati da odlazite, ali i naučite jednostavne vježbe koje onda treba i kod kuće postepeno uvoditi u svakodnevnu rutinu. 

  • Na mobitelu podesite brojač koraka

    Na mobitelu podesite brojač koraka

    Foto: Ilustracija


Također, desetominutno jutarnje razgibavanje ili vježbanje pred spavanje pomoći će vam da se osjećate bolje, svježije i odmornije, a učinit ćete mnogo za svoje zglobove i mišiće. Tokom vikenda, kada imate više vremena, otiđite na izlet. Uživajte u kretanju i druženju, a u ljepotama prirode napunit ćete „baterije“ i bit ćete spremniji za iduću sedmicu. Dobar ručak može se pojesti i u planinarskom domu. Ako ste se fizički dobro izmorili, možete pojesti i više nego u dane kad ste fizički manje aktivni.

Više o temi Dijabetes

PROMO
Ramazan i dijabetes
NA VRH

Komentari

Podijeli članak na