KORISNO

Nutricionisti savjetuju kako konzumirati pojedino voće i povrće

Karotenoid pomaže u zaštiti tijela od slobodnih radikala i odličan je za vaše zdravlje

Z. K.

Paradajz i mrkva su mnogo zdraviji kada ih skuhate

Foto: Ilustracija


Postoje namirnice koje je bolje jesti svježe, ali isto tako ima i onih koje su mnogo zdravije kada ih skuhate, kažu nutricionisti.

Obiluje željezom

Paradajz - U sebi sadrži hemijsku komponentu koja se zove likopen, a koja se smatra antioksidantom. Kuhanje paradajza s maslinovim uljem 15-30 minuta povećava sadržaj likopena, a zbog toga nutricionisti preporučuju da od paradajza pripremite sos za tjesteninu, ribu ili piletinu.

Mrkva - Kuhanje mrkve zvuči pomalo nepotrebno, budući da je ovo povrće odlično i sirovo, međutim, mrkva u vrućoj vodi otpušta antioksidante zahvaljujući kojima se sačuva više karotenoida i vitamina C. Karotenoid pomaže u zaštiti tijela od slobodnih radikala i odličan je za vaše zdravlje.

Kupus – Ovo povrće bogato je hranjivim vrijednostima kako god ga konzumiramo, ali kuhanje kupusa povećava sadržaj željeza. Iako kupus sadrži istu količinu kalcija sirov i kuhan, kako biste povećali količinu kalcija koje vaše tijelo stvarno apsorbira, možete da ga koristiti s ostalim namirnicama koje su bogate kalcijem.

Izbjegnite anemiju

Breskve - Tokom procesa konzervacije se kuhaju, što u potpunosti izvlači njihove hranjive vrijednosti. U konzerviranoj varijanti vitamin C se čuva i do 2 godine, dok u frižideru ili na kuhinjskom šanku vremenom gubi svoju snagu. Također, breskve iz konzerve sadrže i do 10 puta više folne kiseline, čiji nedostatak u organizmu može dovesti do anemije.

Špinat i pečurke

Sirov špinat sadrži veće količine folne kiseline, vitamina C, B2 i B3 i kalija od kuhanog. Međutim, kada se skuha sadrži veće količine vitamina A, E i B1, proteina, vlakana, cinka, kalcija i željeza. Također, kuhanjem pečurki oslobađa se njihov puni hranjivi potencijal. Pojačavaju se antioksidanti i dvostruko se povećava količina hranjivih stvari kao što su vlakna, vitamin D, vitamin C, kalij, željezo i folna kiselina.

Više o temi Voće

ZDRAVO VOĆE
Kako dinja utječe na rad bubrega
NA VRH

Komentari

Podijeli članak na