JEDI ZDRAVO

Sitne i moćne chia sjemenke

Sadrže esencijalne masne kiseline, bjelančevine, vlakna i pet puta više kalcija od mlijeka

Piše: Z. K. / Avaz.ba

Chia sjemenke bogate su antioksidansima

Foto: Ilustracija


Chia sjemenke idealne su u ishrani tokom intenzivnog vježbanja i kod procesa mršavljenja, jer sadrže esencijalne masne kiseline, bjelančevine, vlakna i pet puta više kalcija od mlijeka. 

Sitne i moćne! Chia sjemenke bogate su antioksidansima, pojačavaju izdržljivost i otpornost organizma i idealan su dodatak ishrani u procesu mršavljenja. Sve ovo čini ih izvrsnom laganom hranom tokom svakodnevnog vježbanja i fizičkih aktivnosti.

Ove sjemenke potapaju se u vodu, nakon čega se njihova ljuska otvori i može apsorbirati čak do devet svojih količina u vodi, što sjemenke čini odličnim izvorom unutrašnje potrebe organizma za vodom. Pružaju nam i esencijalne masne kiseline, omega 3 i omega 6, bjelančevine, vlakna i pet puta više kalcija od mlijeka.

  • Chia sjemenke često se koriste i u dresinzima za salatu

    Chia sjemenke često se koriste i u dresinzima za salatu

    Foto: Ilustracija


Ugljeni hidrati u sjemenkama se otpuštaju polako, što nam daje osjećaj sitosti duže vrijeme. Sjemenke su lake za varenje, što je vrlo važno kad se konzumiraju prije neke naporne fizičke aktivnosti. Sa svakodnevnom primjenom može se krenuti već od jutram kada se čija sjemenke mogu kombinirati sa jajima u jutarnjem omletu ili sa bilo kojom zdravom namirnicom. Standardnoj smjesi umućenih jaja dodajte i kašiku ovih sjemenki i uživajte u ukusu. 

Chia sjemenke često se koriste i u dresinzima za salatu, jer se mogu uključiti uz bilo koje sezonsko voće ili povrće, a pogotovo koštunavo voće. Sosevi su odavno postali nezamjenljivi, pogotovo, ako oni sadrže chia sjemenke.

Zdrava verzija mafina može da uključuje upravo ove sjemenke. Banana hljeb je u posljednje vrijeme izuzetno popularan, stoga se jednostavnoj smjesi za pripremu hljeba mogu dodati čija sjemenke, kako bi ukus i kvalitet namirnice bio još bolji.

NA VRH

Komentari