SAVJETI

Ostanite zdravi i u formi: Svaki dan pješačite

Samo je redovno i intenzivno bavljenje sportom u kontinuitetu efikasno za zdravlje

Avaz.ba

Najviše se može postići redovnim, ali umjerenim vježbanjem

Foto: Ilustracija


Kampanjsko vježbanje nije djelotvorno. Samo je redovno i intenzivno bavljenje sportom u kontinuitetu efikasno za zdravlje. Ovo tvrdi tim naučnika s Univerziteta u Sjevernoj Karolini, nakon obavljenih istraživanja kojima je bilo obuhvaćeno oko 300 učesnika srednjih godina. Tokom istraživanja ispitanici su podijeljeni u četiri grupe, od kojih je svaka dobila zadatak da radi određeni tip vježbi.

Fizička aktivnost

Jedna grupa je redovno pješačila, druga džogirala, treća intenzivno upražnjavala tjelesne vježbe, dok se četvrta uopće nije bavila vježbanjem. Pripadnici grupe koja je trčala i one koja je redovno vježbala vidno su izgubili na težini, a nivo holesterola i triglicerida im je bio neočekivano nizak. Ali, nažalost, samo dok su bili fizički aktivni. Čim su sa vježbanjem prestali, u vrlo kratkom roku su se udebljali. 

Količina masnog tkiva se povećala za osam procenata, dok su nepoželjne masnoće u krvi naglo porasle, potvrdili su naučnici istraživačkog tima.

Iznenađenje je bilo još veće kada su analizirali grupu koja je pješačila. Pozitivni efekti postignuti ovom vrstom fizičke aktivnosti bili su prisutni veoma dugo i nakon prestanka sa vježbanjem. Naučnici su na osnovu ovih primjera zaključili da se, kada je u pitanju zdravlje,najviše može postići redovnim, ali umjerenim vježbanjem.

Optimalna količina

To vam je kao kada prestanete da uzimate lijek. Neki lijekovi prestanu da djeluju brže u odnosu na druge. Shodno tome, svaka osoba treba da pronađe optimalnu količinu vježbi da bi dugoročno sebi osigurala dobro zdravlje.

  • Hodanje utječe na raspoloženje

    Hodanje utječe na raspoloženje

    Foto: Ilustracija


Utječe na raspoloženje

Hodanje utječe na raspoloženje, a može biti i pomoćna metoda u borbi protiv depresije. Aktivnost povećava nivo endorfina te vam pomaže da se riješite nakupljenog stresa. Osobe koje pate od depresije, koje su hodale između 30 i 45 minuta pet puta sedmično prijavile su znatno poboljšanje svog psihičkog stanja, pokazalo je istraživanje sprovedeno u Portugalu. 

  • Ukoliko vas muči isprekidan san, kao svakodnevnu rutinu uvedite šetanje

    Ukoliko vas muči isprekidan san, kao svakodnevnu rutinu uvedite šetanje

    Foto: Ilustracija


Povoljno utječe na spavanje

Ukoliko vas muči isprekidan san, kao svakodnevnu rutinu uvedite šetanje. Ona povoljno utječe na spavanje, ali i na naše intelektualne sposobnosti. Zbog užurbanog života, kakav većina nas vodi, gotovo da smo izbacili šetnju iz svakodnevnog života. I to sve pod izgovorom „nemam vremena“. 

  • Redovna fizička aktivnost može vam pomoći da zaspite brže

    Redovna fizička aktivnost može vam pomoći da zaspite brže

    Foto: Ilustracija


Čovjeku je hodanje urođena pojava, stoga mu to i pružite. Umjesto autom, na posao idite pješke, a umjesto lifta, koristite stepenice.

Pored hodanja, svaki vid fizičke aktivnosti pozitivno utječe na tvoje zdravlje. Od podizanja raspoloženja, do poboljšavanja vašeg seksualnog života. Redovna fizička aktivnost može vam pomoći da zaspite brže i produbite svoj san. Samo nemojte vježbati neposredno prije spavanja jer ćete imati previše energije i nećete moći zaspati.

Više o temi Zdravlje

ISTRAŽIVANJA
Šta izaziva bol u vratu
SAVJETI
Sedam uputa za masažu
NA VRH

Komentari

Podijeli članak na