ZDRAVLJE Organizam nam šalje signale

Prepoznajte kad imate manjak vitamina

Ako odlučite uzimati dodatke ishrani, vodite računa da ne prekoračujete preporučenu dnevnu dozu vitamina

Avaz.ba
28.12.2018 19:35

Vodite računa da ne prekoračujete preporučenu dnevnu dozu vitamina

Foto: Ilustracija

Postoji niz različitih simptoma koji upućuju na to da nam nedostaju određeni vitamini ili minerali u organizmu. Najčešće je rješenje jesti namirnice koje sadrže ono što nam nedostaje ili popiti multivitaminske koktele kako bismo riješili taj problem i spriječili ozbiljnije posljedice za zdravlje. 

A ako odlučite uzimati dodatke ishrani, vodite računa da ne prekoračujete preporučenu dnevnu dozu vitamina.

Borba s virusima

Sklonost infekcijama, izražene vene, modrice, sklonost krvarenju znakovi su nedostatka vitamina C u organizmu. Manjak se može javiti pri povećanim fizičkim i psihičkim naporima, za vrijeme trudnoće i dojenja i kod infekcija. Ovaj vitamin je važan, jer podstiče rad imunološkog sistema u borbi s virusnim infekcijama i bakterijama. Voće i povrće bogati su prirodni izvori vitamina C.

Gruba, suha i nadražena koža, gubitak apetita, čest umor, slaba kosa bez sjaja, lomljivi nokti, nastanak peruti, koža sklona aknama - sve su to upozoravajući znakovi nedostatka vitamina A. Stručnjaci kažu kako se njegov deficit najčešće ogleda u promjenama na očima.

Deficit vitamina E u organizmu ne pokazuje se toliko vidljivim vanjskim znakovima nego su simptomi uočljivi u krvnoj slici pa je tako pokazatelj nedostatka vitamina E manja količina crvenih krvnih zrnaca.

Kod nedostatka vitamina B1, simptomi su neurološke smetnje, slabost i grčenje mišića, gubitak pamćenja, nastanak edema. Simptomi mogu da uključuju i gubitak apetita, razdražljivost i poremećaje u sistemu za varenje. Kod potpunog nedostatka dolazi do bolesti beri-beri.

 Gubitak apetita

Nedostatak vitamina B3 ogleda se u znakovima kao što su mišićna slabost, opći umor, gubitak apetita, problemi sa probavom i različiti problemi s kožom.

Da bi naše tijelo moglo neometano funkcionirati, potrebno mu je svih 13 vrsta vitamina, od kojih svaki ima svoju ulogu. Zbog toga je veoma važno da ih unosimo redovno.

Za zdrave kosti – vitamin D

Kod manjka vitamina D najprije ćete primijetiti promjenu na koštanom tkivu. Kod djece se uočava rahitis, a kod odraslih dovodi do osteoporoze. Preventivno se daje bebama u prvoj godini života, a kod osteoporoze, vitamin D se daje u kombinaciji s kalcijem. Zato se i smatra da zdravlje kostiju zavisi od ovog vitamina, jer kosti bez njega postaju slabe, savijaju se i lome. Malaksalost, slabost i pojačano znojenje mogu, također, da budu simptomi manjka ovog vitamina.

Ispucali uglovi usana  

Deficit vitamina B2 vidljiv je u uglovima usana, oko kojih se učestalo javljaju rane i oštećenja kože. Kad ga nema dovoljno u organizmu, dolazi do iritacije očiju, koje se naročito ispoljavaju smetnjama na svjetlo. Oči su umorne i osjetljive na svjetlost. Rane teže zarastaju, a tu su i alergijske reakcije i upalne promjene na koži.

Promjene raspoloženja

Nedostatak vitamina B6 javlja se kod dijabetičara, starijih osoba, trudnica i dojilja. Manjak B6 vitamina povezan je s oboljenjima bubrega, grčevima u rukama i nogama, javljaju se upala kože, razdražljivost, nesanica i anemija. To je vitamin koji regulira promjene raspoloženja, PMS i brojne mentalne poremećaje.

 Opadanje kose, slab apetit...

Za zdravu kožu, kosu i nokte zaslužan je vitamin B7, a njegov nedostatak izaziva promjene - ljuštenje kože, osip, opadanje kose, gubitak apetita, umor... Folna kiselina ili vitamin B9 važna je za sintezu DNK pa se koristi u prevenciji defekata neuralne cijevi kod novorođenčadi.

Pojavljuju se modrice

Smanjenje gustoće kostiju, obilno menstrualno krvarenje, krvarenje iz nosa i zubnog mesa, potkožna krvarenja, pojava krvi u probavnom traktu i urinu, lako nastajanje modrica - to su znakovi da vam nedostaje vitamina K. Manjak se može pojaviti zbog slabe apsorpcije masti u organizmu, zbog uzimanja antibiotika... 

NA VRH