SAVJETI Nekonvencionalne metode olakšavaju simptome

Prirodnim putem ublažite bol u leđima

Mnoge nekonvencionalne metode mogu ublažiti bolove, ali neće djelovati na uzrok, pa se radije posavjetujte s ljekarom ili fizioterapeutom

Avaz.ba
15.10.2018 15:13

Treba se na vrijeme obratiti ljekaru

Foto: Ilustracija

U narodnoj medicini poznati su mnogi lijekovi za ublažavanje bolova, pa se neki tradicionalno koriste i u liječenju bolova u leđima. Takva je terapija dobro došla ako osjećamo pomak nabolje, ali važno je da to nije jedina terapija.

Masaže i kupke

Ne pomažu li lijekovi, treba se na vrijeme obratiti ljekaru i pomoći sebi lijekovima koje nudi konvencionalna medicina. Treba imati na umu da mnoge nekonvencionalne metode mogu ublažiti bolove, ali neće djelovati na uzrok, pa se radije posavjetujte s ljekarom ili fizioterapeutom. U fazama kad su bolovi česti priuštite sebi masažu, pojačanu eteričnim uljima.

Neka eterična ulja znatno mogu pomoći u ublažavanju boli i dobro ih je koristiti u masaži ili kao dio aromatične kupke u kojoj ćemo se kratko opustiti. Preporučuje se gel od mente, mentola, kamfora, ruzmarina i borovice, koji su odlični protiv bolova i ukočenosti te potiču cirkulaciju.

I eterično ulje lavande, koje djeluje kao blagi sedativ te blagi analgetik i ima protuupalno djelovanje, također može pridonijeti ublažavanju bolova. Bol će ublažiti i ulje lovora ili ulje smilja, koja možete pomiješati s nekim baznim uljem i utrljati u bolna leđa. Slično djeluje i ulje gorke narandže.

U ajurvedi se mnogi problemi liječe masažom stopala, pa se tako i za bol i ukočenost u leđima preporučuje masaža rubova stopala u liniji između palca i pete, barem dva do tri puta sedmično po 15 do 20 minuta.

Masaža stopala

Može to raditi i sami: Sjedite na pod prekriženih nogu i primite rukama jedno stopalo. U mislima “povucite” liniju između palca i pete na unutrašnjoj strani stopala – to je linija koja predstavlja kičmu. U mislima je podijelite na križa, sredinu leđa, grudni i vratni dio kičme, pa palčevima obje ruke nježno pritišćite s unutrašnje strane zamišljene linije, tako da se kod svakog pritiska kratko zadržite.

Pritisak treba izgledati kao da kružite palcem u jednoj tački. Odradite barem jedno “šetanje” prstima gore i dolje duž stopala.

Vježbe istezanja  

Uz vježbe istezanja kojima se jačaju mišići koji drže kičmu, preporučuju se redovne šetnje, planinarenje, brzo hodanje i plivanje. Svakako nastojite skinuti višak kilograma, jer oni mogu znatno opteretiti kičmu. Pretili ljudi, osim za bol u leđima, imaju povećani rizik od bola u zglobovima te bola i napetosti u mišićima.  

Gaveza i kantarion

Ako govorimo o prirodnim uljima, pomoći će i ulje kantariona i nevena ili čisto domaće maslinovo ulje za utrljavanje, kao i krema od gaveza. Alantoin iz gaveza jača vezivno tkivo i hrskavicu, pa je idealno za lumbalni dio kičme, čak i kod problema s artrozom kuka. 

Topli oblog

Tonikom od lavande, mente i arnike namočite komad tkanine pa stavite na bolno mjesto i dodatno pokrijte suhom dekicom. Mentol anestezira bol, lavanda opušta, a arnika potiče cirkulaciju. 

Umirujuća lavanda  

Majka među eteričnim uljima lavanda djeluje kao dobar spazmolitik, blagi sedativ, hipotenziv, blagi analgetik i ima protuupalno djelovanje.

Gorka narandža

List gorke narandže je eterično ulje koje djeluje opuštajuće na mišiće te pouzdano otklanja svu emocionalnu napetost koju su stvorila napeta ramena i leđa.  
NA VRH