NAJBOLJI SAVEZNICI Odlični za mršavljenje

Začini kao pomagači u gubljenju kilograma

Cimet pomaže i da tijelo bolje i efikasnije probavi ugljikohidrate, što pomaže da izgubite na težini

Zdravlje u kući
04.06.2020 18:58

Nutricionisti preporučuju što više začina i začinskog bilja

Foto: Ilustracija

Nutricionisti preporučuju uključivanje što više začina i začinskog bilja kako biste hrani dodali okus bez masnoća, soli ili šećera. Istraživanja su pokazala da bi antioksidantska snaga začina vašem obroku mogla dodati puno više osim okusa.  

Istražuje se i potencijal začina kod ubrzavanja metabolizma, brže sitosti, kontrole težine i poboljšanja kvalitete prehrane.  

Masne naslage

Sedam je superzačina koji će vam u tome pomoći. Cimet je bogat polifenolima, a oni u tijelu izazivaju efekt sličan inzulinu i tako pomažu tijelu da regulira nivo šećera. On imitira biološku aktivnost inzulina i poboljšava metabolizam glukoze. S obzirom na to da visok nivo šećera može dovesti do pohranjivanja u obliku masnih naslaga u tijelu, cimet pomaže u sprečavanju nakupljanja masnih naslaga i pomaže u mršavljenju.

Također, cimet će usporiti prolazak hrane iz želuca u crijeva pa ćete se duže osjećati sitima i manje jesti. Cimet pomaže i da tijelo bolje i efikasnije probavi ugljikohidrate, što također pomaže u gubljenju kilograma. 

Origano se može smatrati mini salatom jer jedna kašičica ima istu snagu antioksidanata kao i tri šoljice nasjeckane brokule. Origano je začinsko bilje koje ima najviše antioksidanata, a uz to se i lako uklapa u svakodnevnu kuhinju i recepte.

  • Začini kao pomagači u mršavljenju
    Začini kao pomagači u mršavljenju Foto: Ilustracija

Sastojci u ruzmarinu pomažu u poticanju cirkulacije i toka krvi prema mozgu te na taj način poboljšavaju koncentraciju i liječi glavobolju. Sastojci ruzmarina jačaju imunitet, a protuupalne tvari mogu ublažiti jake napade astme.

Za mršavljenje je dobar hladan čaj s ruzmarinom, zakuhajte litar i po vode i dodajte jedan nasjeckan limun i 50 grama ruzmarina. Prokuhajte još minutu ili dvije i ostavite da se ohladi. Procijedite u posudu i ostavite u frižider. Pije se svako jutro 1 dl prije obroka. 

Prirodni antiseptik

Kurkuma je aromatični žuti začin koji je glavni dio curry praha, odavno je poznata kao antioksidans koji štiti moždane stanice i pomaže u njihovoj obnovi. Prirodni je lijek protiv bolova te regulira metabolizam i pomaže u mršavljenju. 

Timijan se, zahvaljujući svojim antioksidativnim svojstvima, koristi kao prirodni antiseptik, ali i kao lijek protiv kašlja ili kupka za opuštanje. Dvije kašičice tog začina zadovoljavaju dnevnu potrebu organizma za željezom, a bogat je i magnezijem. 

Ima i diuretička svojstva, pomažu tijelu da se riješi soli, viška vode i drugih toksina. Zbog njegovih diuretičkih svojstava promiče mršavljenje i snižava krvni pritisak. Uz to, stimulira i probavu.

Đumbir i ljute papričice

  • Đumbir ubrzava metabolizam i poboljšava pokretljivost želuca
    Đumbir ubrzava metabolizam i poboljšava pokretljivost želuca Foto: Ilustracija

Đumbir snažno djeluje na probavni sistem. Smiruje želudac i smanjuje kiselinu u želucu. Pomaže u snižavanju nivoa holesterola, a razrjeđuje i krv. Ubrzava metabolizam i poboljšava pokretljivost želuca. A što je metabolizam brži, više kalorija ćete sagorjeti.  

Za mršavljenje isprobajte zeleni čaj s đumbirom. Za jednu šolju čaja narežite na kriške dva cm đumbira. Dodajte kašiku zelenog čaja i prelijte s 250 ml vruće vode. Ostavite da odstoji pet minuta, a zatim procijedite. 

Začini dobiveni ljutih papričica bogatih kapsaicinom pomažu u probavi i mršavljenju. Istraživanja su pokazala da one odlično tope kilograme. Ljute crvene paprike u raznim oblicima ubrzavaju rad metabolizma, potiču probavu, povećavaju sitost i stimuliraju sagorijevanje masnoća.

Možete očekivati povećanje potrošenih kalorija za najmanje 15 posto već dva sata nakon sto ste pojeli ljuti sos.  

Višestruka korist

Antioksidansi štite stanice od utjecaja slobodnih radikala. To su molekule koje tijelo proizvodi kada razgrađuje hranu ili se javljaju pod utjecajem okoline, kao što je dim cigareta i radijacija. Antioksidansi štite od bolesti srca, raka i drugih bolesti. Uključuju beta-karoten, lutein, likopen, selen i vitamine A, C i E.

  • Antioksidansi iz začina štite stanice od utjecaja slobodnih radikala
    Antioksidansi iz začina štite stanice od utjecaja slobodnih radikala Foto: Ilustracija
Također, naučnici istražuju jedinstvena zaštitna svojstva začina i začinskog bilja i njihovu ulogu u mogućem ublažavanju i smanjenju upala u tijelu, a koje su početni simptomi mnogih hroničnih bolesti. 

Komentari

NA VRH