SAVJETI | Jači imunitet tokom zimskih dana

Cink čuva od prehlade

Avaz.ba
01.12.2017 09:05

Sezonu prehlada i viroza ne možemo zaobići, ali joj se možemo pokušati suprotstaviti. Na tržištu postoji bezbroj preparata za ublažavanje simptoma prehlada ili viroza, ali virusi koji nas napadaju, zahtijevaju drugačiji pristup. Gradnja imuniteta kontinuiran je proces, a započinje upravo u našem tanjiru. 

Lakša odbrana

Naše tijelo je skoro savršena mašina koja neumorno radi i balansira sa svakodnevnim stresovima i napadima na organizam. Upravo je ovo doba kada nam je tijelo izloženije i osjetljivije. Imunitet je na udaru, a različiti preparati koriste se za ublažavanje simptoma kada je viroza već nastupila. Važno je preventivno djelovati i snabdjeti tijelo vitaminima i mineralima te ga tako osnažiti da se može lakše odbraniti.

Uz vitamine C, B i A, mineral cink ima važnu ulogu u normalnom funkcioniranju imunološkog sistema. Uz navedene vitamine, cink je neophodan za pravilan rast i razmnožavanje ćelija koje učestvuju u imunološkim reakcijama. Pobrinite se da na najlakši način, upravo prehranom, unosite dovoljno cinka u organizam.

Jedan od najboljih izvora cinka u prehrani čovjeka je crveno meso. Konzumacijom skoro 100 grama crvenog mesa može se zadovoljiti čak skoro 25 posto ukupnih dnevnih potreba za cinkom. Cink iz crvenog mesa smatra se izrazito iskoristivim, jer čak i male količine crvenog mesa u prehrani povećavaju apsorpciju cinka iz svih ostalih prehrambenih izvora cinka, kao što su mahunarke i drugo povrće, poput brokule, karfiola, kelja i kupusa.

Jesti variva

Raznovrsna prehrana imperativ je za osnaživanje imuniteta, a uz lagano dinstano povrće, komad crvenog mesa dat će organizmu potrebnu snagu za borbu u hladnim danima.

U prehranu uvrstite variva od graha ili graška, a kao prilog mesu birajte kuhano povrće bogato cinkom. Za jačanje imuniteta nije nužno posezati za posebnim preparatima, sve što nam je potrebno nalazi se u omiljenom nedjeljnom ručku. Iskoristite početak sezone sarme i uživajte u tradicionalnim domaćim jelima, crvenom mesu, bogatom cinkom, i kiselom kupusu, bogatom vitaminom C.

Boravak u prirodi

Kombinacijom raznovrsnih namirnica, obroka i međuobroka, uz kretanje i boravak u prirodi, možete ojačati organizam. Budite važni sami sebi, obratite pažnju na to koje namirnice birate i neka prehrana bogata crvenim mesom bude vaš saveznik u borbi protiv prehlada i viroza.

Dodaci

Stručnjaci tvrde kako bi cink u budućnosti mogao zamijeniti vitamin C i postati najdjelotvorniji dodatak prehrani u borbi protiv prehlade.

Rezultati najnovijeg istraživanja pokazali su kako su osobe koje su svaka dva sata tokom prehlade uzimale sirup s dodatkom cinka ili pastile, imaju dva puta veću šansu za saniranje bolesti u roku od sedam dana od pacijenata koji su uzimali placebo.

Manje trajanje

Dokazi pokazuju da je cink koristan za liječenje simptoma uobičajene prehlade. Cink, naime, smanjuje trajanje i težinu simptoma prehlade ukoliko se koristi u terapijske svrhe. Ovaj mineral u tragovima, također, smanjuje učestalost prehlade te pridonosi smanjivanju nepotrebne upotrebe antibiotika kod djece.

Nuspojave

Iako koristi zdravlju, određeni preparati cinka mogu imati i nuspojave, što uključuje mučninu, neugodan okus u ustima i proljev. Ljekarima je zbog ovih problema teško davati preporuke o dozi, formulaciji i trajanju primjene cinka kod liječenja prehlade. Preporučena dnevna doza iznosi 15 miligrama.

Najčešći simptomi nedostatka cinka su suha i ogrubjela koža, beživotna kosa, krhkost i bijele mrlje na noktima, oslabljena čula okusa i mirisa, gubitak apetita i tjelesne težine. 

Tagovi

Cink
NA VRH